Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Har inget emot att flyga en sväng eller fem, har en del flextid att ta ut, men som sagt helst fr MMX/CPH. Men antar att inget blir billigare och lättare än AMEX ändå.

Ok, hittat en resa till dig! Finns på lite olika dagar men billigast är 10 okt. Du flyger CPH-OSL-ARN-PRG, PRG-ARN-OSL-CPH. Kostnad just nu 4576. Ger 7498 poäng som EBG. CPH är alltid dyrast tyvärr. Men du får fördelen av en gammeldansk i loungen 07:00! Fungerar Ej att boka på webbsidan. Måste bokas i app. Har själv precis bokat denna resa från ARN med annan routing. Det gick. Visar som svar i tråden. Lycka till!
 
Jag har sett flera inlägg som, liksom du, säger det ska gå boka anslutande flyg som inte är inom MCT i appen - men jag har 0% framgång... Vad bokade du för för flights om jag får fråga (inboxa om du inte vill skicka publikt)? Skulle vara intressant testa!

PS. Har du iphone eller android-version av appen?

Iphone X, senaste uppdaterade versionen av mjukvara.
Bokade precis avgång 07:45 26 sept, ARN-OSL-CPH-PRG (ANK. 13:25) sedan vändande flyg avgång 14:05, PRG-CPH-OSL-ARN. Kostnad 3501 kr & 7498 poäng som EBG. När jag försöker göra samma på webb (testar olika resekombinationer) så går inte en endaste igenom.
 

Attachments

  • ARN_-_PRG.png
    ARN_-_PRG.png
    42,2 KB · Visningar: 411
  • Prag_funkar_ej.png
    Prag_funkar_ej.png
    179,6 KB · Visningar: 391
Iphone X, senaste uppdaterade versionen av mjukvara.
Bokade precis avgång 07:45 26 sept, ARN-OSL-CPH-PRG (ANK. 13:25) sedan vändande flyg avgång 14:05, PRG-CPH-OSL-ARN. Kostnad 3501 kr & 7498 poäng som EBG. När jag försöker göra samma på webb (testar olika resekombinationer) så går inte en endaste igenom.
Tack! Den flighten kan jag boka också! Men testa ex samma dag ARN-PRG 06:40 (SK1767) och vändande flyg 09:10 (SK1768) så går det inte. Hmm nu när jag tänker efter så har nog alla "nekade" flyg jag testat varit direktflyg utan byte, undrar om det spelar roll...
 

Pyggme

Medlem
Ok, hittat en resa till dig! Finns på lite olika dagar men billigast är 10 okt. Du flyger CPH-OSL-ARN-PRG, PRG-ARN-OSL-CPH. Kostnad just nu 4576. Ger 7498 poäng som EBG. CPH är alltid dyrast tyvärr. Men du får fördelen av en gammeldansk i loungen 07:00! Fungerar Ej att boka på webbsidan. Måste bokas i app. Har själv precis bokat denna resa från ARN med annan routing. Det gick. Visar som svar i tråden. Lycka till!

Denna lät ju jätteintressant! Ser den i appen nu, ska tänka på det en stund till - tusen tack.
Men Gammeldansken hoppar jag nog över ;)
 
Tack! Den flighten kan jag boka också! Men testa ex samma dag ARN-PRG 06:40 (SK1767) och vändande flyg 09:10 (SK1768) så går det inte. Hmm nu när jag tänker efter så har nog alla "nekade" flyg jag testat varit direktflyg utan byte, undrar om det spelar roll...

Ja, så funkar det. Aldrig bokat en sådan tidigare så inte sett det förräns nu. Intressant att "systemet" (matrix) gjort så att connecting fungerar men inte vändande. Undrar om det kan vara för att det inte alltid är just vändande flyg och då terminaler kan skilja och det är inte ett problem på connecting. Men ytterst oklart om det kan stämma.
 
Toppen