Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ett tips är att inte använda förkortningar om du inte har full koll på det - bättre att skriva ut det hela då som "business" eller "first" :)

Bokningsklasser:

I = Business Class
O = First Class

F existerar inte när det kommer till Awardresor.

Kabinklasser:
C = Business Class
F = First Class

I och O används inte som förkortning av kabinklasser, oavsett om det är en revenue- eller awardboking.


Slutligen - skoj med första awardbokningen! Posta gärna i https://www.businessclass.se/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2019.95404/ :D

Det ska jag, Gick på de klasser som stod på bokningen där F då ska vara Plus, tyvärr ingen First :) men har iallfall Business, jaja man lär sig.
 
Har fått min första 2-4-1 men i och med att jag "bara" har poäng till SAS award-resa (inte bästa tillgänglighet under skollov) så funderar jag på om jag ska fortsätta spara poäng t.om nästa år nån gång. Låt säga att jag kommer upp i 150k spend på mitt Amex till sommaren nästa år, då kommer jag ha 2 vouchers. Förutsatt att jag då har tillräckligt med poäng, kan jag köra en bokning för 4 pers i business om jag använder båda mina vouchers och hittar tillgänglighet?
 

mha321

Medlem
Det ska jag, Gick på de klasser som stod på bokningen där F då ska vara Plus, tyvärr ingen First :) men har iallfall Business, jaja man lär sig.
Det var dessutom korrekt -- F är Plus, om den är på longhaul. Så det är bokningsklassen. Men det som normalt är intressant att veta är ju just Business/Plus/Economy, på en award är ju själva bokningsklassen ganska ointressant eftersom det bara finns en per nivå.
 

mha321

Medlem
Där ser man. Då har jag lärt mig någonting nytt idag! :) Känns som ett konstigt val av SAS.
Jag vill minnas att det var ganska många som reagerade så då :) Men det är väl resultatet av att det inte finns någon egentlig koordinering av Premium Economy inom Star Alliance, så de tog väl första bästa lediga bokstav.
 
Har fått min första 2-4-1 men i och med att jag "bara" har poäng till SAS award-resa (inte bästa tillgänglighet under skollov) så funderar jag på om jag ska fortsätta spara poäng t.om nästa år nån gång. Låt säga att jag kommer upp i 150k spend på mitt Amex till sommaren nästa år, då kommer jag ha 2 vouchers. Förutsatt att jag då har tillräckligt med poäng, kan jag köra en bokning för 4 pers i business om jag använder båda mina vouchers och hittar tillgänglighet?

Du kan inte ha två vouchers på en och samma bokning, om jag läst rätt. Men hittar du tillgänglighet och har poäng så är det bara göra två bokningar isånnafall.

Vouchern du fått i år kan du använda tills sista december nästa år och därmed åka året därpå, så ingen stress :)
 

Canadien

Medlem
Du kan inte ha två vouchers på en och samma bokning, om jag läst rätt. Men hittar du tillgänglighet och har poäng så är det bara göra två bokningar isånnafall.

Vouchern du fått i år kan du använda tills sista december nästa år och därmed åka året därpå, så ingen stress :)
Jo det går att ha en bokning med 3 eller fler personer i och applicera två eller fler vouchers beroende på hur många personer det gäller. Varje voucher gäller för max 2 personer.
 

banditan

Medlem
Du kan inte ha två vouchers på en och samma bokning, om jag läst rätt. Men hittar du tillgänglighet och har poäng så är det bara göra två bokningar isånnafall.

Vouchern du fått i år kan du använda tills sista december nästa år och därmed åka året därpå, så ingen stress :)
Du kan absolut ha 2 vouchers i samma bokning, t.ex. om man är 4 pers. Däremot kan man inte applicera "voucher på voucher" för att få mer än 50% rabatt.
 
Toppen