Senaste nytt

Air China Business, Honolulu till Peking, Airbus 330-200

BusinessClass

Redaktör
AV: palmen Introduktion Tycker denna recension förtjänar en egen tråd istället för att den ska försvinna i min reserapport för sommarens resa. En del av min stora sommarresa skulle alltså flygas med Air China i business från Honolulu till Peking. Det var vid tiden för bokning enda möjliga award business flight från Hawaii till Asien…
 

Glenn E

Medlem
Jag håller med om att Air China håller god service nåvå och har bra mat. Lite sämre när det gäller vinutbudet.
Bra engelska pratar de också.
Har åkt Warszawa-Peking-Stockholm med A330 samt Peking - Shanghai Hongqiao - Peking med B777. B777 har bättre stolar och större skärm. Mat Utbudet på den korta inrikes sträckan liknade vad som serverades från Warszawa.
Eftersom det var en betald business biljett Warszawa - Shanghai - Stockholm ingick även Limousin transfer i Shanghai med en lång Mercedes E klass. Tack för en bra rapport. Vilken resa du har gjort!
 

pep

Medlem
Rejste med dem seneste jul FRA-PEK-SGN t/r. A330-200 var fin service og soevn. Men PEK-SGN er B737 narrowbody og det er en temmelig klaustrofobisk oplevelse (2 raekker i business), no lie-flat, og benene kan ikke straekkes ud paa rad 1. Prisen var super lav saa jeg skal ikke klage. Alt i alt fik jeg meget for pengene
 

grosdar

Ny medlem
jag flög mellan beijing och london med Air China i first, och kan säga att jag kommer att undvika dem i framtiden. speciellt när jag hade precis flugit med ANA business mellan tokyo och beijing. Air China lounge i beijing är sunkig, maten är bara fet och tungt... kabinpersonalen är snäll men de har inte fått tillräckligt träning så de glömmer massa saker, är dåliga på engelska etc... video systemet är också ganska gammalt på deras boeing, så även om Turkish airlines brukar censurera sina filmer som värsta charia bolag, är det ändå bättre än air china...
 

palmen

Moderator
Tack för rapporten utanför den långa trevliga tråden från ditt sommar resande, ser ut som om du precis hann prova Air China på denna rutt, de lägger den på is från den 27e Augusti.

Air China to suspend Beijing-Hawaii flights amid weak travel demand - Reuters
Hmm, vet inte om man ska klassa det som tur.
Tråkigt när det blir ett färre alternativ att använda sig av, finns ju inte allt för många flighter att välja på mellan Asien och Hawaii om man ska boka award.
 
Toppen