Senaste nytt

SAS EBD Goodie bag

MTheC

Medlem
Fast om man har en Android så är den bra då den har usb C och man kan ju använda den trådlösa laddningen även vid powerbank funktionen och slippa sladden.
Har helt missat att den är en powerbank också och har ändå haft den ganska länge. Har du testat om hur många gånger man kan ladda en mobil innan man behöver ladda powerbanken igen?
 
Har helt missat att den är en powerbank också och har ändå haft den ganska länge. Har du testat om hur många gånger man kan ladda en mobil innan man behöver ladda powerbanken igen?
Beror på vad för batteri du har.
"CHARGEit’s 6000mAh batteri kan ladda din telefon upp till 3 gånger, avhängigt av batteriets storlek."
 

MTheC

Medlem
Beror på vad för batteri du har.
"CHARGEit’s 6000mAh batteri kan ladda din telefon upp till 3 gånger, avhängigt av batteriets storlek."
Har du testat den själv? Har sett liknande skrivningar på en del andra powerbanks och så klarar de knappt en laddning så tycker oftast inte det säger så mycket så var mer ute efter om någon faktiskt använt den som powerbank. Får annars helt enkelt testa den vid tillfälle.
 

Tonton

Medlem
Samma här, inte mycket aktivitet där. De har lagt till en pryl för trådlös laddning som jag inte sett tidigare och som kanske kan vara nåt.

Fast om man har en Android så är den bra då den har usb C och man kan ju använda den trådlösa laddningen även vid powerbank funktionen och slippa sladden.

Japp. Om jag hade haft Android så hade jag tagit den direkt.

Fast du kan ju bara plugga i och använda valfri sladd? Eller menar du att du har en iPhone utan trådlös laddning?

Finns ju Usb-c till Lightning-kabel (1 m) - Apple (SE) så man behöver ju inte räkna bort powerbanken pga usb C

Smart. Men det krävs ju ändå två sladdar om man ska använda den både som trådlös laddare och powerbank om man har iPhone. Det är mest det jag stör mig på.

Fast nu krånglar ni till det rejält.
Det finns tre (3) sätt att ladda telefonen med powerbanken
1. Trådlöst
2. Via USB C-uttaget
3. Via USB A-uttaget

Sladden som medföljer är en USB-A till USB-C. Denna är relativt lång och primärt till för att ladda powerbanken.

Jag har två iPhones och laddar ofta båda samtidigt. Den ena via trådlöst, och den andra via en klassisk USB-A till Lightning-kabel jag har med mig. Såååå jobbigt är det inte. Fördelen med denna uppsättning, gentemot @mischadee dröm att enbart behöva en sladd, är att jag kan koppla in powerbanken i vägguttaget och samtidigt ladda mina två telefoner. Själva powerbanken laddar inte då - men det är ett smidigt sätt att ladda flera enheter. Hade jag haft två android så hade jag också behövt den där extrasladden i detta fallet ;)

För att återgå till topic om Goodie Bag - Denna Powerbank samt högtalaren Woofit Go har numera varsin självklar plats i min resepackning :)
 
Har du testat den själv? Har sett liknande skrivningar på en del andra powerbanks och så klarar de knappt en laddning så tycker oftast inte det säger så mycket så var mer ute efter om någon faktiskt använt den som powerbank. Får annars helt enkelt testa den vid tillfälle.
Dagsformen avgör 2-3 laddningar.
 

Canadien

Medlem
Har du testat den själv? Har sett liknande skrivningar på en del andra powerbanks och så klarar de knappt en laddning så tycker oftast inte det säger så mycket så var mer ute efter om någon faktiskt använt den som powerbank. Får annars helt enkelt testa den vid tillfälle.
Har du en Asus Zenfone Max 4 eller annan telefon med 5000mAh batteri eller mer så klarar den ju bara max en laddning, så kolla upp vad din telefon har för kapacitet och köp en powerbank därefter. Tänk dock på maxgränsen för vad man får ta ombord på planet.
 

MTheC

Medlem
Har du en Asus Zenfone Max 4 eller annan telefon med 5000mAh batteri eller mer så klarar den ju bara max en laddning, så kolla upp vad din telefon har för kapacitet och köp en powerbank därefter. Tänk dock på maxgränsen för vad man får ta ombord på planet.
Har redan denna som diskuteras men har inte testat den som powerbank så tänkte mer höra om någon gjort det men får leta fram den och testa själva.

Vet att det finns lite variationer mellan mobiler men tycker det varit större variationer mellan påstått likvärdiga powerbanks. Fick t ex för ett tag sedan som påstås vara på 8000mAh men den laddar precis mobilen (iPhone 8) full och sen är den slut.
 

Tonton

Medlem
Har redan denna som diskuteras men har inte testat den som powerbank så tänkte mer höra om någon gjort det men får leta fram den och testa själva

Jag använder den som sagt som Powerbank. Den är okej, men inte mycket mer. Duger för att förlänga batteriet på min mobil de dagar jag använder den mycket - men den duger inte som min primära powerbank. Vid resor har jag alltid med mig min Horizn-powerbank också. Den håller en evighet, det gör inte denna. Men ska jag iväg en heldag och drick öl med polarna osv, då tar jag med mig denna. Tillräckligt med Mah för att förlänga batteritiden så mycket som jag behöver, samtidigt som den får plats i innefickan. Jag gillar starkt den trödlösa laddningsfunktionen, då jag slipper leta efter samt bära med mig en sladd hela tiden. Men min stora powerbank behöver jag alltid ha med mig en sladd.
 
Toppen