Senaste nytt

Byta flyg i Bangkok

090034208

Medlem
Mina föräldrar skall första gången göra en transit i Bangkok och följande fråga kommer till mig som blir osäker fast jag varit i Thailand, (Jag har aldrig åkt på samma biljett HKT-BKK-XXX)

Dom åker HKT-BKK-ARN med Thai på samma biljett. Väskorna åker ju till ARN men:

1. Gör man immigration på HKT eller BKK?
2. Om man gör det på HKT, är det endå passkontroll i BKK vid transit eller är det bara att gå till internationella sidan?

Häls Mamma
 

miles

Medlem
Man går igenom immigration i Phuket om man vill checka in hela vägen till Europa. Sen får man väl ett sånt där klistermärke som thailändarna är så förtjusta i som visar att man inte behöver gå via immigration på Swampy eftersom man är i transit i BKK :)
 

Ubbe

Medlem
Man går igenom immigration i Phuket om man vill checka in hela vägen till Europa. Sen får man väl ett sånt där klistermärke som thailändarna är så förtjusta i som visar att man inte behöver gå via immigration på Swampy eftersom man är i transit i BKK :)
Just så. Glömde klistermärket..
 

miles

Medlem
Ja, det är ju lite dagisvarning på dessa stickers så man kanske helst vill glömma bort dem...men det är svårt eftersom de dyker upp på minibussar, långfärdsbussar och färjor...har dock aldrig sett dem på tågen, men det finns säkert där med :) Men hur som, dina föräldrar kommer inte ha några problem TS, det låter nog krångligare i teorin.
 

miles

Medlem
Ja, de måste ju gå genom transfer security förstås för att komma till departure level, men det är inga problem. Bara att de följer de gula transit/transferskyltarna istället för de blå arrivalsskyltarna, det är tydligt skyltat på Swampy.
 
Last edited:
Toppen