Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jönsson

Medlem
Hotell: Hilton Paddington London
Datum: 18-19/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 1
Status: HHG
Övrigt: Frågade om uppgradering men fick svaret att det var fullt samtidigt som de fanns en massa rum i olika typer kvar i appen. Slitet hotell, dålig service.

Hotell: Hilton Kensington London
Datum: 19-20/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Double Deluxe Room
Antal nätter: 1
Status: HHG
Övrigt: Frågade om uppgradering Executive. Bra service - hon undersökte men kom fram till att det inte gick då det var fullt. Köpte då till loungeaccess för 25 pund. Bra lounge och värt pengarna.
Fick på Kensington lounge access utan uppgradering som HHG, eftersom alla executive var slut. Bra service.
 

adhoc76

Medlem
Hotell: Hilton Frankfurt Airport
Datum: 24-25 juli
Bokat : Twin Deluxe Room
Uppgradering: Ja, till Twin Executive Room där access till Executive Lounge följde med uppgraderingen.
Antal nätter: 1
Status: HHG
Övrigt: Frågade om uppgradering vid incheckning. Tydligen rätt fullt, men efter att supervisorn sagt sitt så gick uppgradering bra. Helt okej flygplatshotell, men fruktansvärt varmt i allmänna utrymmen. Mycket glas, 38 grader ute och obefintlig AC.
 

taxvalp

Medlem
Hilton Auckland, två nätter bokade under rea på lågsäsong som HHD. Har spanat in detta tidigare men är hopplöst dyrt under högsäsong och Sofitel Viaduct Harbour brukar ge bättre värde.

Uppgraderad ett snäpp från billigaste rummet till King Deluxe Harbour View enligt hotellets policy. Ingen lounge här men vi fick två drinkkuponger per person och natt (ska egentligen vara en per person och natt) och dessutom en gratisrunda på deras initiativ eftersom de var sega med servicen. Fin utsikt över hamnen från rummet.
 

Najk

Medlem
Hotell: Hilton Florence Metropole
Datum: 24-25 juli
Bokat : 2st King Guest Room
Uppgradering: Ja, ett King Executive Room samt ett King Executive Corner Room
Antal nätter: 1
Status: HHD
Övrigt: Såg uppgraderingen i appen när jag checkade in digitalt
 

NotRyan

Medlem
Vad är du för en? Bor du flera nätter och bokningar i rad på samma ställe???
Fullbokat natten 13-14/7 tyvärr så fick bo på annat håll.

Och ja, jag hade redan mina 30 stays i år så jag kostade på mig att inte hoppa, även om det finns stay-bonusar i den pågående dubbelpoängkampanjen :) Jag värderade högre att kunna stanna kvar på samma ställe hela tiden...
 
Last edited:
Toppen