Senaste nytt

Resor med öl

DanielKif

Medlem
e7de253a52664940eb93d231d4781296.jpg
8d4ef88b7c229d71788a7c1be3d5bcc9.jpg


Det blev en suris från Rouge på Taps Beer bar i KL idag
 
Hann inte köra Edit på tidigare inlägg så här kommer en liten uppdatering.
På vägen till Nelson Brewing gick jag förbi Backroads Brewing som stängde senare än Nelson därav att jag gick till Nelson först.
På Nelsons berätta de att det fanns ett till bryggeri, Torchlight, som även sålde mat och stängde ”sent”.
Med den vetskapen gick jag från Nelsons till Backroads för en IPA. Den drack jag rätt fort då jag var hungrig och gick direkt mot Torchlight.
Här sitter jag nu med en Hazi IPA efter att ha ätit en pulled pork sandwich ihop med en fruity pale ale.
Trevlig personal och jag kommer gärna tillbaka till alla tre av dessa.

Bokade hotellet igår kväll och hade ingen aning att staden med mer än hälften antalet invånare mindre än stället jag bor i hade det här utbudet :)

Så... Nelson, Brittish Columbia, Kanada är värt ett stopp i mina ögon
 
Hann inte köra Edit på tidigare inlägg så här kommer en liten uppdatering.
På vägen till Nelson Brewing gick jag förbi Backroads Brewing som stängde senare än Nelson därav att jag gick till Nelson först.
På Nelsons berätta de att det fanns ett till bryggeri, Torchlight, som även sålde mat och stängde ”sent”.
Med den vetskapen gick jag från Nelsons till Backroads för en IPA. Den drack jag rätt fort då jag var hungrig och gick direkt mot Torchlight.
Här sitter jag nu med en Hazi IPA efter att ha ätit en pulled pork sandwich ihop med en fruity pale ale.
Trevlig personal och jag kommer gärna tillbaka till alla tre av dessa.

Bokade hotellet igår kväll och hade ingen aning att staden med mer än hälften antalet invånare mindre än stället jag bor i hade det här utbudet :)

Så... Nelson, Brittish Columbia, Kanada är värt ett stopp i mina ögon

Och bara utanför Torchlight’s dörr , över järnvägen, så ligger stadens flygplats där ikväll tränades lite start och landning
6F5D5E31-1260-450B-A714-3728E7CBC037.jpeg
 

Valley

Medlem

mtlmr

Medlem
I samband med det fanns Mikkeller på ngn ölmässa i Malmö. Kan ju säga utan att överdriva att de rätt frikostigt delade ut dessa etiketter på rulle...

Tar mina tankar till Fransk "kärleksöl"
T o m varningstext på flaskan att man inte tar något ansvar för vad som kan hända om man dricker mer än x antal.

Samma sak som dunken på en Scrumpy ........
Fast. Föredrar Scrumpy alla dagar i veckan mot fransk sörja
 
Vancouver har nämnts i tråden tidigare och det förstår jag varför, mycket öl och bryggerier här (nästan för många så det blir svårt att välja).
Sitter just nu i Brewhall i Olympic village, var här igår också men valde att stanna här igen på väg till flygplatsen för pizzan var god :)
Vart på några ställen men de ända jag ville tillbaka till var Brewhall och The new Oxford i Yaletown.
Den sista var en väldigt lugn bar då jag var där i lördags och igår kväll som faller perfekt i mitt tycke. Dom hade ca 5-8 öl på tapp, liknande öler man kunde hitta på de andra ställena så inget unikt ställe när de gällde sortimentet men för just den lugna stämningen med lite lägre loungemusik gjorde det för mig :)

Korta gångavstånd i downtown och för att ta sig över floden så är aquabussen perfekt :)

Skål!

89044D0B-5802-410C-B847-333E701B0834.jpeg
 
Toppen