Senaste nytt

Pause i flygandet

Jag har under de senaste 15åren varit på resande fot. Gjort 2-5 länder i veckan med ett avbrott på semestern där jag stannade i ett land i en helvecka (WOW). En gång maxade jag 12länder på en vecka (Kuwait, Irak, Jordan, Bahrain, Qatar, UAE, Oman, KSA, Sydafrika, Tanzania, Congo, Sierra leone) men behöver nog tillägga att jag jobbade inom fraktflyget.

Så I 15år har jag alltså restrunt både i jobbet och som PAX för possitioning(location) flights.

Nu kommer jag ta steget till det lite mer "svensson" livet och har bestämmt mig för att sluta flyga. Det är något jag har funderat på en längre stund och iom förändrade arbetsvilkor och andra bidragende faktorer så lägger jag nu sträcken på hyllan. Evt blir det lite resande i nya tjänsten, men inte alls i närheten av tidigare.

Min sista flygning är i morgon KL0605 09:50 till SFO. Det är med enormt olika känslor jag gör detta. Men i det stora hela känns det rätt. Jag har gjort med CCQ för 748F och har även fått c:a 140timmar på den. Jag började skola på A388 när Emirates fortfarande ville ha F och har ett 20tal timmar av faktiskt flygning på A388, men avslutade den kursen då de avbokade och Airbus la F på hyllan.
Exakt hur många timmar jag har på 744 vet jag faktiskt inte, men får tillbaka min logbok på Lördag när jag är tillbaka i AMS. Men borde ligga runt 12000-13000timmar

Så om någon är på KL0605 14:e från AMS 09:50 så får ni gärna höra av Er :)
 
Kan meddela att det här med Svensson liv inte funkade speciellt bra för mig. Så fr.o.m. November kommer jag börja flyga igen. Först för LH på deras 748 och 744 rutter, sedan i vår evt tillbaka till CV för 748F jobb...

Jobba 8-17...hur klarar folk av det?!?! :)
 
Trådtiteln om "paus" var ju alltså mycket tillämplig. Är lika nyfiken som Bonden och undrar likt agehall hur man skulle kunna jobba så.

"Välkommen tillbaka till luften", typ!
 
Toppen