Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

El0

Medlem
Lyckades boka denna jul+nyårsresa idag (1 resenär), genomgående business class (nåja, SAS PLUS sista benet..) känns helt OK! :)

Hoppas fortf. på att hitta EVA C hem (och dit om det öppnas upp) men ska bli kul att prova SQ biz på hemresan om inte annat. Flög Asiana F samma sträcka (FRA-ARN) i 380 förra året så det ska bli kul att testa deras businessprodukt i samma flygplan. (Fick inte sätta mig i deras “Business Suite” med denna biljett :-D )

Sträcka, Flygbolag (Flygplanstyp)
ARN-FRA, LH (32N)
FRA-ICN, OZ (388)
ICN-TPE, OZ (321)
TPE-HKG, BR (333)
HKG-SIN, SQ (359)
SIN-LHR, SQ (388)
LHR-ARN, SK (32N)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, EVA, Singapore, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 82500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2252kr
När : Ut: 22DEC2019 Hem: 01JAN2020
Bokad: Juli 2019
 

MartinH

Medlem
Med 99% säkerhet räknade de fel på dina skatter och du fick betala för mycket. Var rätt vanligt att de ibland fick skatterna mellan 5-8000 men då var det bara att be dom räkna om och räkna rätt.
Hmm...jag kanske har fel, men jag minns inte att det var nån diskussion vid den här tiden att folk kunde få avgifterna omräknade? Som inläggen kring tiden för @Budgetresenär inlägg visar, från 2016, så var det många som betalade 5-8000 kr i avgifter vid den tiden, men jag minns inte att jag sett att folk har fått dessa avgifter ändrade?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LPC123

Medlem
Flighter:
ARN-SIN - Singapore Airlines - A359 - Business
SIN-MLE - Singapore Airlines - B78X - Economy
MLE-SIN - Singapore Airlines - B78X - Business
SIN-LHR - Singapore Airlines - A388 - Business
LHR-ARN - SAS - A320 - Plus

Såg att det blev byte av flygplanstyp till B787-10 på SIN-MLE-SIN och senare samma dag så öppnade SQ upp plats i I på MLE-SIN så det blev en ombokning.
Visserligen bara 4:50h men red-eye så definitivt värt ombokningsavgiften!
Agenten bekräftade att tillåtna routings till MLE är via BKK/SIN, inga andra routings via Sydostasien/Centrala Asien och Fjärran östern är tillåtna för 2-4-1.

Vilket datum åker ni? Åker med frugan i februari men från CPH. Fick flygplansändring från SQ igår och blev riktigt nöjd med bytet från A330 :)
 

henrik l

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Singapore Airlines, Thai Airways
Kabinklass: First/Business
Avreseort: PEK
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 45000
Skatter&avgifter (per person): 1028kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): September 2019
Bokad: Juli 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
PEK-SIN - Singapore Airlines - A380 - First
SIN-BKK - Singapore Airlines - B787 - Business
BKK-HND - Thai Airways - B747 First

Inget gnäll om backtracking eller konstig routing på den här? Verkar ju vara helt ok värde för poängen.
 
Toppen