Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Korrekt, flyger med Air China CA838 på lördag och landar måndag morgon.

Ledtråd 1: Delar av låten Go West från Pet Shop Boys som många klarade av, jag ska flyga västerut
Ledtråd 2: 1930 är inte ett årtal, utan det är tiden 19 sekunder och 30 hundradelar, dvs det världsrekord som Usain Bolt satte på 200 meter i OS 2008.
Ledtråd 3: Ebba Grön sjunger om muren och att ingen kommer förbi, visserligen en annan mur.
Ledtråd 4: Kända studenten från 80-talet är han som ställde sig framför stridsvagnarna på himmelska fridens torg 1989
Ledtråd 5: Air China har sitt säte i Peking, kineser brukar ju ha en tendens till att spotta samt att Air China inte har det bästa ryktet.

Så starten på andra delen av min resa blir en Eurobonus-bokning, där slutmålet inte är i Asien utan en annan världsdel. Vouchern från förra året har spenderats på denna bokning, där hemresan såg lite annorlunda ut från början men ändrades lite i år. Det gäller ju att maximera värdet så det blir både resa i business och first på denna del av resan.
 

palmen

Moderator
Priset för att någon skulle klurat ut denna mha denna ledtråd måste väl ändå varit en rtw i revenue F med valfri allians...? :rolleyes:
Det ska inte vara lätt på de första ledtrådarna ;)
Fick lära mig en hel del historia tack vare det dock :)

Nu är dock frågan, kan någon tipsa om ett företag som erbjuder dagsutflykter till kinesiska muren? Vet inte riktigt vilka man kan lita på, men alla verkar kosta ungefär 180$ för privat chaufför och en 5h utflykt.
 

nissefalk

Medlem
Nu är dock frågan, kan någon tipsa om ett företag som erbjuder dagsutflykter till kinesiska muren? Vet inte riktigt vilka man kan lita på, men alla verkar kosta ungefär 180$ för privat chaufför och en 5h utflykt

Jag bokade via denna email address, fungerade riktigt bra, fick tipset av någon här på forumet.

haichen55@hotmail.com

De har en websida också Beijing Private Tour - The Great Wall with private driver

Kostade på kortet i SEK 1,800kr för 2 personer, de rekommenderade att åka väldigt tidigt, de hämtade upp oss klockan 6 på morgonen och det visade sig vara en bra ide vi kom direkt upp i en stols lift och fick lite bilder på muren där vi var själva, när vi kom ner 90 min senare var det typ 2 timmar kö att ta sig upp.
 

danielhog

Medlem
Har ingen rekommendation men en datapunkt och halva priset skulle jag säga är ett bra mål. 700 rmb är vad jag tror är standard lokalt för 8h.
 

aruba1

Medlem
Jag köpte utflykten till Mutianyu via TripAdvisor för ca 700kr. Killen hette Berry och kunde bra engelska. Hämtade oss i lobbyn på kl.6 på morgonen. Var framme vid Mutianyu ca 7:30. Perfekt tidpunkt då man slipper köer. Förklarade jättebra hur allt funkar, gav tips, osv. Sedan väntade han på oss nere vid ett café. Var åter på hotellet ca kl.13.
 

taxvalp

Medlem
Jag bokade via denna email address, fungerade riktigt bra, fick tipset av någon här på forumet.

haichen55@hotmail.com

De har en websida också Beijing Private Tour - The Great Wall with private driver

Kostade på kortet i SEK 1,800kr för 2 personer, de rekommenderade att åka väldigt tidigt, de hämtade upp oss klockan 6 på morgonen och det visade sig vara en bra ide vi kom direkt upp i en stols lift och fick lite bilder på muren där vi var själva, när vi kom ner 90 min senare var det typ 2 timmar kö att ta sig upp.

Anlitade samma snubbe 2015, inga konstigheter. Rekommenderas. Betalade då 650 RMB till muren vid Mutianyu plus inträde. Missa inte att åka tobogan efter murpromenaden.
 

danielhog

Medlem
Jag köpte utflykten till Mutianyu via TripAdvisor för ca 700kr. Killen hette Berry och kunde bra engelska. Hämtade oss i lobbyn på kl.6 på morgonen. Var framme vid Mutianyu ca 7:30. Perfekt tidpunkt då man slipper köer. Förklarade jättebra hur allt funkar, gav tips, osv. Sedan väntade han på oss nere vid ett café. Var åter på hotellet ca kl.13.
Är du säker på 700 sek och inte rmb?
 

Samosaguas

Medlem
Det ska inte vara lätt på de första ledtrådarna ;)
Fick lära mig en hel del historia tack vare det dock :)

Nu är dock frågan, kan någon tipsa om ett företag som erbjuder dagsutflykter till kinesiska muren? Vet inte riktigt vilka man kan lita på, men alla verkar kosta ungefär 180$ för privat chaufför och en 5h utflykt.
I mars åkte jag på tur till muren med Xiaowei (weibeijingtour@yahoo.com) och det funkade toppen. Jag hittade honom via Instagram på greatwallmylove. Finns rapporterat i min reserapport:

En vecka i mittens rike - SAS Business till Beijing (Semilive) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen