Senaste nytt

Ingen champagne innan avgång på SAS

Hall

Medlem
Som sagt, 2009 köpte vi dem från SAS centrallager i höganäs för 1,70. Om vi fick dem subventionerade kan jag ej svara på. Men så var det i alla fall...!Sedan kan mycket hänt på 3 år.

Ni betalade nog vad SAS själva betalade för dem. Om de småpengarna de tjänar kan gå in i en ny C stol som är konkurrenskraftig så må det vara hänt men mycket pekar ju på att de tänker slå Norwegian på pris longhaul och det tror jag inte är rätt väg att gå.
 

charlesswe

Medlem
27771157.jpg
 

jumbooze

Medlem
Väldigt mkt fokus på spriten här. Är ändå inte C-class en fråga om service och bekvämlighet?

Det är procenten som räknas :D
Nej lite på allvar, de mjuka värdena var ju en grej som var ok på SAS i C, Maten OK dryck OK, men bekvämligheten är ju redan under par jmf med andra så nu när de sänker dessa bitar så är det svårt att inte tycka till.
Nu får man fundera på om det är värt 30.000 poäng för att uppgradera.
 

Alx

Medlem
Lite väl mycket fokus på att klaga på SAS ekonomer. Men faktum är att hade SAS ledning lyssnat på de i tid hade dessa desperata besparingsförsök kanske kunnat undvikas. Att spendera mer än vad de har lyckats tjäna har ju varit SAS i särklass starkaste gren!

Självklart kan man inte bromsa sig ur en uppförsbacke, men är pengarna slut så är de och SAS har egentligen inget annat val. Personligen är jag övertygad om att SAS går i konkurs eller motsvarande senast 31 oktober 2013. Allt annat vore ett mirakel om nu inte staterna ännu en gång kastar bort en ansenlig mängd skattemiljarder på ett redan utdömt flygbolag vars enda syfte tycks vara att ge Danmark arbetstillfällen.
 

agehall

Medlem
Jag förstår fortfarande inte varför de dissade min idé. De hade säkert sparat mer på att sparka några slipsbärande-excel-nissar än att sluta servera pre-flight champange och fanta.
 
Toppen