Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
AA283 till HNL?

Din nuvarande flight, AA171, brukar landa lite tidigare än schedule. I USA verkar det vara särskilt vanligt med padding av schemalagda flygtider.
Stämmer!
För de som inte är bekanta med den rutt jag flygit så är det en bra rutt för att maximera TP till British Airways Executive Club.
540TP per väg, och jag ska åka samma väg tillbaka senare under denna resa, dvs 1080TP och mer än 2/3 till guld på British Airways (Elmerald inom One World).
 

FilipJ

Medlem
Stämmer!
För de som inte är bekanta med den rutt jag flygit så är det en bra rutt för att maximera TP till British Airways Executive Club.
540TP per väg, och jag ska åka samma väg tillbaka senare under denna resa, dvs 1080TP och mer än 2/3 till guld på British Airways (Elmerald inom One World).
Får man fråga vilken del som var error fare och hur upplägget med köp av biljetter i övrigt funkade? Riktig mastodont resa du presenterar och genomför här!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Gate 53A/B, två plan inom kort tid ftån varandra som ska till Hawaii, lagom konfunderad vid alla utrop när flightnummer är 273/283 också.

De erbjöd sig precis på min flight att hitta frivilliga till att sitta vid nödutgång. Den var ny, de platserna går ju annars direkt.

Nu ropar de igen att de behöver 2 till frivilliga :)
 

palmen

Moderator
Får man fråga vilken del som var error fare och hur upplägget med köp av biljetter i övrigt funkade? Riktig mastodont resa du presenterar och genomför här!
Error faren kommer senare i resan. Kommer presentera mer om varje biljett vartefter jag nyttjar dom. Flighterna till Hawaii är en tor biljett som finns inom One World med deras Joint Venture över Atlanten.
 

palmen

Moderator
Boarding fördröjd, börjar tidigast 20 över istället för hel.
Här kan man ju dock lugnt konstatera att det inte går lika lugnt till då det redan ställts upp en mur sedan jag kom hit för 30 minuter sedan.
Massor med barnfamiljer, äldre och militärer så Boarding group 1 lär ju bli rätt sent...
 

palmen

Moderator
Skön kapten, han kommer ut och berättar att det är längsta flighten i världen utan någon stans att landa mellan start och destination. Skön avslappnande stämning, han stod och höll i en plastisk när jag boardade planet, oklart varför :)

20190710_094055.jpg

Just nu saknar vi 30 pers som kommer från någon connecting flight som är sen. Ingen fara tycker kapten då det inte finns någon speed limit på sträckan :)

Nu får barnen gå fram och titta i cockpit medan vi väntar. Känner mig diskriminerad...
De ropar åter igen nu om 2 pers som är frivilliga att ta exit seats. Hur kan ingen claima dessa?
 

palmen

Moderator
Då var man framme på Hawaii, ny delstat för mig. Hotellen var svindyra nu så blev ett budgetalternativ centralt. 3500 för 3 nätter är väl ok, inklusive taxes & fees enligt hotels.com. Nu när jag kom hit åkte jag på 69$ resort fee, att detta skulle vara en resort är skitsnack och det stod att alla fees ingick vid bokningen, får väl klaga sen.

Rummet har kök, badrum och kombinerat vardagsrum med säng i skåpet. Får duga som boende i några nätter.

20190710_140625.jpg
20190710_140615.jpg
 
Toppen