Senaste nytt

Champagnetråden

adhoc76

Medlem
85D9211A-8520-4A10-AFDD-C2B18D6D4F9D.png
Snyggt. Sedan drar man med sig den väskan till Bali i carry on eller? Planerar inte checka in något.
Vart köps en sådan?

Precis.

Finns på några webshoppar. Har sett den i duty free i Frankfurt. Verkar finnas i taxfree på Kastrup också - komplett med två glas och en flaska Piper-Heidsieck. Återstår bara att grunna på hur du ska kyla den.
 

GOTBound

Medlem
C9D0434A-4534-4D35-B876-2DAAFF12F7CD.jpeg


Ikväll firar jag jag att sista dagen på jobbet före semestern är avklarad och vad passar bättre än att korka upp flaskan jag fick i avskedspresent av mina numer fd. kollegor förra fredagen. Efter semestern uppgraderar jag med ny tjänst inom företaget jag arbetar för.

EK
 

adhoc76

Medlem
Jag vet. Det är ingen fin egenskap. Men jag känner en djup avundsjuka mot bakgrund av att jag har en vecka kvar innan det är min tur att gå på semester. ;)
 
Jag ser fram emot din recension!

EK
Blev tyvärr väldigt besviken på den... Inget mot 99:an trots bättre årgång. Den var inte korkskadad eller något sånt, men var verkligen inget speciellt. Vilket jag hade hoppats på. 2012 BdB som @rosenstam postade ovan var nog bättre och till ett mycket bättre pris dessutom. Man förväntar sig ju mer av den med en högre prislapp. Den var rätt lik Dom Perignon 2002 i stil och smak (tyvärr).
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Blev tyvärr väldigt besviken på den... Inget mot 99:an trots bättre årgång. Den var inte korkskadad eller något sånt, men var verkligen inget speciellt. Vilket jag hade hoppats på. 2012 BdB som @rosenstam postade ovan var nog bättre och till ett mycket bättre pris dessutom. Man förväntar sig ju mer av den med en högre prislapp. Den var rätt lik Dom Perignon 2002 i stil och smak (tyvärr).

Trist när det blir så, Winston Churchill oavsett årgång har vi ju stora förväntningar på.
Just den 2012 BdB du nämner verkar förbaskat trevlig.

EK
 
Toppen