Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Henrik_B

Medlem
Ja precis. Det finns inga garantier, men det skadar ju inte att boka upp dem innan de försvinner. Antingen dyker det upp två nya lite senare. Om något bättre alternativ kommer upp under tiden så bokar du bara av dem.
 

Buffy

Medlem
Ja precis. Det finns inga garantier, men det skadar ju inte att boka upp dem innan de försvinner. Antingen dyker det upp två nya lite senare. Om något bättre alternativ kommer upp under tiden så bokar du bara av dem.
Det dök upp platser, men i fredags dök det upp två platser på en bättre rutt, jag tog en av dem och har kvar två på den första rutten jag bokade.
Nu funderar jag på om det var korkat, att jag borde bokat båda platserna för att Thai kanske inte släpper en plats utan alltid två i taget?

Får flytta en person till den bättre rutten och hoppas på att det dyker upp fler platser.

Någon som vet om det släpps platser på helgen eller bara på vardagar?
 

Buffy

Medlem
Antar att du tänkte på Thai's säsongsavgång TG962/963 som inte hade plats. Om du ändå ska flyga TK's "direktflyg" (ett stop via IST från ARN) kan du ju kolla på TG960/961 också som blir lika många leg som dessutom (tycker jag) har bättre tider med långflyg på natten och ankomst på morgonen.

Observera att jag bara antog bas = ARN.
Tycker du att avgång mitt på dagen svensk tid är bättre jämfört med avgång kväll svensk tid?
Förra gången vi åkte flög vi TG963, 20:45 typ från Arn vilket var perfekt då vår infant sov större delen. I november finns inga kvällsavgångar från ARN utan FRA är det som verkar bäst med avgång 20:55 både direktflighten till HKT och flighten till BKK.
 

Fredde18

Medlem
Skakar liv i en äldre tråd. Har gått lite mer hardcore för att samla poäng sen en liten tid och ska börja sätta mig in i sökmotorer och hemsidor för award-resor. Men, är den samlade erfarenheten fortfarande överens om listan i början på denna tråd vad gäller vilka bolag man i alla fall har en sportmössa att hitta en resa för hela familjen samlad?

För att inte famla helt i mörker ser jag framför mig att fokusera på SWISS och Lufthansa till Staterna. SAS hade ju varit najs rent, svenskt ;), men då får vi kanske åka olika klasser och turas om att fin-åka dit och hem.....
 

Canadien

Medlem
Skakar liv i en äldre tråd. Har gått lite mer hardcore för att samla poäng sen en liten tid och ska börja sätta mig in i sökmotorer och hemsidor för award-resor. Men, är den samlade erfarenheten fortfarande överens om listan i början på denna tråd vad gäller vilka bolag man i alla fall har en sportmössa att hitta en resa för hela familjen samlad?

För att inte famla helt i mörker ser jag framför mig att fokusera på SWISS och Lufthansa till Staterna. SAS hade ju varit najs rent, svenskt ;), men då får vi kanske åka olika klasser och turas om att fin-åka dit och hem.....

Det har ändrats en del, framförallt vad gäller Thai.
Men till US är det Swiss och LH som gäller, går att hitta 4+ om man är flexibel på datum, ca 3-6 månader innan avresa

Mot Asien släpper SQ ganska mycket till Eurobonus, tidigare 8 platser i C redan vid T-355 på ARN-SIN men verkar nu vara 2 eller 4 platser.
 
Skakar liv i en äldre tråd. Har gått lite mer hardcore för att samla poäng sen en liten tid och ska börja sätta mig in i sökmotorer och hemsidor för award-resor. Men, är den samlade erfarenheten fortfarande överens om listan i början på denna tråd vad gäller vilka bolag man i alla fall har en sportmössa att hitta en resa för hela familjen samlad?

För att inte famla helt i mörker ser jag framför mig att fokusera på SWISS och Lufthansa till Staterna. SAS hade ju varit najs rent, svenskt ;), men då får vi kanske åka olika klasser och turas om att fin-åka dit och hem.....

Bokade en Business-award till US i december med SAS dit och Swiss hem för två veckor sedan. Fanns rätt mycket att välja på för att vara under jultider också.
 

Airman

Medlem
Skakar liv i en äldre tråd. Har gått lite mer hardcore för att samla poäng sen en liten tid och ska börja sätta mig in i sökmotorer och hemsidor för award-resor. Men, är den samlade erfarenheten fortfarande överens om listan i början på denna tråd vad gäller vilka bolag man i alla fall har en sportmössa att hitta en resa för hela familjen samlad?

För att inte famla helt i mörker ser jag framför mig att fokusera på SWISS och Lufthansa till Staterna. SAS hade ju varit najs rent, svenskt ;), men då får vi kanske åka olika klasser och turas om att fin-åka dit och hem.....

Jag bokade nyss 4 + infant i business till SFO med TAP Portugal. Vet att TAP har lite sisådär rykte här på BC, men det blir iaf i deras helt nya a330-900neo med helt ok hårdvara som det verkar. Tog även anslutning från Arlanda i business/plus till LIS. Vissa avgångar hade 9 platser lediga i business om man är ute ca 1 år i förväg.
 

emj84

Medlem
Det har ändrats en del, framförallt vad gäller Thai.
Men till US är det Swiss och LH som gäller, går att hitta 4+ om man är flexibel på datum, ca 3-6 månader innan avresa

Mot Asien släpper SQ ganska mycket till Eurobonus, tidigare 8 platser i C redan vid T-355 på ARN-SIN men verkar nu vara 2 eller 4 platser.
På vilket sätt har det ändrats gällande Thai? Positivt eller negativt?
 
Toppen