Senaste nytt

SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

KalleSus

Medlem
Vilket vikinganamn hade RKP? Lan Viking?
Torfinn Viking.
I övrigt är det lite larvigt att hela tiden referera till LAN Chile när det gäller denna maskin.
Den var ju ursprungligen beställd av och brukad av Air Canada i 10 år - innan den leasades av LAN i fem år och slutligen leasad och sedermera köpt av SAS som har haft den sen våren 2014 - dvs lite drygt fem år.
 
Bild från hangaren på Kastrup.
Foto: Jesper Nielsen

m.facebook.com/story.php?story_fbid=10162049728980788&id=140344030787
3e9e0cdfd292cf8ab6f6fda64c9609f5.jpg
Nybilsdoft x 100.
 
Inte den här tråden, länken funkar inte för mig, tre poster med namnet har redan gjorts. Men tack :)

Vad är det som inte fungerar?
Jag länkade bara till den första posten där Birk Viking nämndes. Publicerad i mars i år.
Länken - länken fungerar inte. Leder mig till en random plats i en annan tråd där det inte finns någon länk till en artikel om Birk. Forumet ¯\_(ツ)_/¯
 

KalleSus

Medlem
Länken - länken fungerar inte. Leder mig till en random plats i en annan tråd där det inte finns någon länk till en artikel om Birk. Forumet ¯\_(ツ)_/¯
Länken leder förvisso till en annan tråd - men det var just i den tråden som namnet nämndes första gången. @Remington Steele länkade där också till Check-in.dk som hade en artikel om den nya, kommande maskinen.
Länken fungerar varje gång jag testar....
 
Länken leder förvisso till en annan tråd - men det var just i den tråden som namnet nämndes första gången. @Remington Steele länkade där också till Check-in.dk som hade en artikel om den nya, kommande maskinen.
Länken fungerar varje gång jag testar....
Det tror jag säkert den gör, men inte för mig. Vet inte riktigt vad du vill jag ska säga. Med den information du gav mig så kunde jag hitta @Remington Steele inlägg - och den här länken fungerar utmärkt:
Kod:
https://www.businessclass.se/forum/posts/789295/

Notera skillnaden i URL mot din länk:
Kod:
https://www.businessclass.se/forum/threads/bekr%C3%A4ftat-sas-har-k%C3%B6pt-ln-rkp-ex-lan.90034/page-27#post-789295

Kan vi konstatera att jag fick svar på min fråga - hej Birk! - och släppa den här meta-diskussionen nu :)
 
Last edited:
Toppen