Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Tonton

Medlem
Var i kontakt med AMEX idag och det är bara Premium som genererar 30000 poäng. Precis som det står i bannern på SAS hemsida.
Visa bifogad bild 93440

I mailet står det dock "Ansök om ett SAS Amex-kort senast den 11 juli och få 30 000 Extrapoäng i välkomstbonus." och sen "vilket kort passar dig?" och bilder på samtliga 3 varianter.

Så tycker deras information är lite oklar ibland... Bra att du redde ut det hela.

Jag pratade med kundservice för mindre än 10 minuter sen och fick bekräftat då att det skulle funka på Elite också. Som vanligt med SAS...

Min kontakt på Amex har också bekräftat att det ska fungera med alla kort.
 

Mangostan

Medlem
Helt sanslöst dålig info från SAS och Amex. Även jag ringde Amex kundtjänst för en knapp timme sen och tjejen som svarade verkade vara insatt i mina frågor och sa att erbjudandet enbart gällde Premium, att man inte kunde värva, och att det enbart gällde kunder utan befintligt Amex. Trippelsuck.
 
Helt sanslöst dålig info från SAS och Amex. Även jag ringde Amex kundtjänst för en knapp timme sen och tjejen som svarade verkade vara insatt i mina frågor och sa att erbjudandet enbart gällde Premium, att man inte kunde värva, och att det enbart gällde kunder utan befintligt Amex. Trippelsuck.
Precis samma svar fick jag. Bara Premium och ingen värvning... Men, som vanligt, olika infon från olika personer samt mailutskick... Vad är rätt?
 

Canadien

Medlem
Är väl bara att prova, den som lever får se, och det är ju gratis första 3 månaderna om jag förstått rätt så kostar inte så mycket om det inte blir nåt.
 
Helt sanslöst dålig info från SAS och Amex. Även jag ringde Amex kundtjänst för en knapp timme sen och tjejen som svarade verkade vara insatt i mina frågor och sa att erbjudandet enbart gällde Premium, att man inte kunde värva, och att det enbart gällde kunder utan befintligt Amex. Trippelsuck.

Om detta stämmer så kommer många gå på pumpen. Som befintlig AMEX-kund skulle det alltså vara bättre att bli värvad? SAS är alltså inte intresserade av att medlemmarna skaffar fler kort, utan endast nya kunder. AMEX däremot är intresserad av fler kort per kund och därmed högre spend.
 
Älskar tydligheten.

64e8cfeb2e7cd90f302243498b5a0c3d.jpg
 
Toppen