Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Isak21

Medlem
Jag sitter och väntar på att ansöka, vill definitivt få villkor, ansökningsväg och sånt klargjort. Är det någon som försökt ringa Amex eller SAS?
 
Jag gissar att det endast gäller den som signar upp, inte värvaren.
Risken är ju att de är det som gäller. Att man inte behöver bli värvad utan bara signar upp o får 30k poäng. Kan man värva familjemedlem man delar poäng med så är vanlig kampanj bättre. Lika många poäng totalt sett men mindre spendering.
 

hallgren

Medlem
45k pengar är ju mycket (för vissa) så blir lite konstigt om de får 0 poäng om du bara kommer upp i 40k pengar.

Största uspen för Premium-kortet är ju 2för1-vouchern och för att få den måste man ju snitta 12,5k/mån över året, och då är ju 15k/mån inte jättemycket mer.

Jag gissar att ett motiv till att köra en sån här kampanj i mitten av året är att man ser mindre nyteckningar ju längre året går, pga mindre chans att komma upp i 2för1 detta år. Med en högre startbonus kompenserar man för detta och hoppas få folk att skaffa kortet nu istället för efter nyår.
 

Canadien

Medlem
Kan man köra Premium två gånger samma år och få två vouchers?
Jag hade Premium 1/1-30/4 och triggade en voucher. Nu har jag växlat till Elite och triggar strax första på den, kan jag skaffa Premium och dra in en voucher på det kortet också iår?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Risken är ju att de är det som gäller. Att man inte behöver bli värvad utan bara signar upp o får 30k poäng. Kan man värva familjemedlem man delar poäng med så är vanlig kampanj bättre. Lika många poäng totalt sett men mindre spendering.
Jag tror det gäller även via värvning, men inte att värvare får extra bonus.
 

Jackie

Medlem
Kan man köra Premium två gånger samma år och få två vouchers?
Jag hade Premium 1/1-30/4 och triggade en voucher. Nu har jag växlat till Elite och triggar strax första på den, kan jag skaffa Premium och dra in en voucher på det kortet också iår?

Jag tror att man får 1st voucher per år för Premium och 2 vouchers per år för Elite
Fick 1 voucher för Premium, skaffade Elite, nu har jag fått ytterliggare 2 vouchers = 3 vouchers på 5 månader =) nu skall voucherna utnyttjas också ;)
 

Canadien

Medlem
Jag tror att man får 1st voucher per år för Premium och 2 vouchers per år för Elite
Fick 1 voucher för Premium, skaffade Elite, nu har jag fått ytterliggare 2 vouchers = 3 vouchers på 5 månader =) nu skall voucherna utnyttjas också ;)
Jo, så har jag gjort förut, men blir fler poäng om jag nu istället växlar över till Premium med denna kampanj, vill dock få in tredje vouchern.
 

NTA

Medlem
Kan man köra Premium två gånger samma år och få två vouchers?
Jag hade Premium 1/1-30/4 och triggade en voucher. Nu har jag växlat till Elite och triggar strax första på den, kan jag skaffa Premium och dra in en voucher på det kortet också iår?
Gick inte förra året när jag hade samma tanke iaf.
 

Jackie

Medlem
(Elite kort)
När du handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår får du 50 % poängrabatt på en valfri EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Rabatten gäller för en EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance för upp till två personer.

Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år.
 

aldrighemma

Medlem
Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år.
Det stämmer ju inte, det går utmärkt att nyttja 2 vouchers samtidigt om man är fler än 2 i samma bokning! Dom menar säkert att man inte kan få 75% (eller 100%) rabatt genom att nyttja 2 vouchers, men det är lite konstigt formulerat...
 
Toppen