Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Osten

Medlem
Hm..
Jag skickade en inbjudan till en kompis imorse hoppas de blir dubbel-poänginsamling för kompisen;
30.000 poäng + de vanliga 12.000 poängen för premium. Om han nu väljer att handla för 45.000:- de första tre månaderna.
Känns tyvärr lite för bra för att vara sant...
 

Samosaguas

Medlem
Hm..
Jag skickade en inbjudan till en kompis imorse hoppas de blir dubbel-poänginsamling för kompisen;
30.000 poäng + de vanliga 12.000 poängen för premium. Om han nu väljer att handla för 45.000:- de första tre månaderna.
Känns tyvärr lite för bra för att vara sant...
Den stora frågan är väl om det är 45k på tre månader eller 45k/månad i tre månader.
 

Osten

Medlem
Den stora frågan är väl om det är 45k på tre månader eller 45k/månad i tre månader.
Absolut är det så. Detta är bara en egen reflektion, då i de vanliga villkoren är 15 000kr i spend över 3 månader för att få 12.000 poäng. Känns rimligt att om kampanjen då gäller en spend på 45.000:- så borde också antalet poäng tas gånger 3. (Vilket det nästan gör; 3x12000= 36000 poäng, kampanjen ger 30.000.)

Mina amatör reflektioner anser att 45.000:- spend över tre månader är det rimligaste.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Enligt andrahandsuppgifter så ska denna kampanj gälla på alla tre kort - Classic/Premium/Elite.

Ser verkligen fram mot att lösa mer info om detta... typiskt sas att släppa ut något innan det är lanserat ordentligt :)
 

intuition

Medlem
Ser också fram emot att få reda på exakta detaljer för erbjudandet. Mailet som även jag fick säger bara "Fullständiga villkor se americanexpress.se" utan någon länk. Länkarna "Ansök nu" leder bara till standard ansökningssida, där ingen info om erbjudandet finns.
 
Ska bli intressant vad den blir i slutändan den här kampanjen då den kan bli riktigt trevlig. I alla fall om både värvare o den som värvas får 30k poäng. Undrar lite om de är de vanliga som gäller, alltså 12k poäng om man spenderar 15k pengar men kommer man upp i 45k pengar så får man 30k poöng. Dock får ju värvaren poäng innan de 3mån gått så går ju inte riktigt ihop heller. 45k pengar är ju mycket (för vissa) så blir lite konstigt om de får 0 poäng om du bara kommer upp i 40k pengar. Är ju lite frågetecken hur den verkligen fungerar o om båda får 30k (nästan lite för bra om man värvar sin sambo igen).

Följer med spänning..
 
Ska bli intressant vad den blir i slutändan den här kampanjen då den kan bli riktigt trevlig. I alla fall om både värvare o den som värvas får 30k poäng. Undrar lite om de är de vanliga som gäller, alltså 12k poäng om man spenderar 15k pengar men kommer man upp i 45k pengar så får man 30k poöng. Dock får ju värvaren poäng innan de 3mån gått så går ju inte riktigt ihop heller. 45k pengar är ju mycket (för vissa) så blir lite konstigt om de får 0 poäng om du bara kommer upp i 40k pengar. Är ju lite frågetecken hur den verkligen fungerar o om båda får 30k (nästan lite för bra om man värvar sin sambo igen).

Följer med spänning..

Jag gissar att det endast gäller den som signar upp, inte värvaren.
 
Toppen