Senaste nytt

Upp till 50% poängrabatt på SAS bonusresor, boka senast söndag 30 juni 2019

Thornado

Medlem
Finns ju lite andra roliga resor med många stopp. Vad är den värsta (läs bästa!) kombon ni hittat? Den ovan är riktigt bra med 3 stopp.

Norge inrikes är väl ett bra tips om man ska få många stopp för få poäng.
Denna går inte att boka t/r på samma dag (och är inte riktigt lika smidig som @erc s resa ur ett positioneringsperspektiv), men ger bra med flygande, både i antal stopp och total flygsträcka för bara 5000 poäng:
17-19 sept (tillbaka vid startpunkten 20 sept)
Longyearbyen - Kirkenes t/r

LYR-OSL-TOS-SOJ-HFT-MEH-BVG-VDS-KKN-VDS-ALF-SOJ-TOS-LYR

Totalt 13 segment och 3181 flugna miles för 5000 Eurobonuspoäng och 645 SEK.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edit: Äh, nu under tiden som jag pusslade ihop det här så ser jag att @erc redan har postat (och bokat) åtminstone en del av ovanstående rutt.

Edit 2: Om man är villig att offra segment för flugen distans så kan man flyga returen som KKN-TOS-OSL-LYR istället. Det blir "bara" 11 segment då, men man kommer upp i 4512 miles.
 
Last edited:
Sweet. Spenderade 5000 poäng och SEK512 för en flygtur till Bodö i september för att äntligen besöka Norsk Luftfartsmuseum.
Lyckades få till lite kreativ routing. Utresa: OSL-TOS-EVE-BOO Hemresa: BOO-OSL.

Segmenten TOS-EVE-BOO är planerade att utföras med en DHC-8-100. Skojigt att testa pytteversionen av Dash 8 innan de försvinner.

Norsk Luftfartsmuseum

Fick bli en bokning på denna ;) Tar dock en natt i Bodö och flyger hem på söndagen :)
 
  • Gilla
Reactions: erc

Tonton

Medlem
Norge inrikes är väl ett bra tips om man ska få många stopp för få poäng.
Denna går inte att boka t/r på samma dag (och är inte riktigt lika smidig som @erc s resa ur ett positioneringsperspektiv), men ger bra med flygande, både i antal stopp och total flygsträcka för bara 5000 poäng:
17-19 sept (tillbaka vid startpunkten 20 sept)
Longyearbyen - Kirkenes t/r

LYR-OSL-TOS-SOJ-HFT-MEH-BVG-VDS-KKN-VDS-ALF-SOJ-TOS-LYR

Totalt 13 segment och 3181 flugna miles för 5000 Eurobonuspoäng och 645 SEK.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edit: Äh, nu under tiden som jag pusslade ihop det här så ser jag att @erc redan har postat (och bokat) åtminstone en del av ovanstående rutt.

Edit 2: Om man är villig att offra segment för flugen distans så kan man flyga returen som KKN-TOS-OSL-LYR istället. Det blir "bara" 11 segment då, men man kommer upp i 4512 miles.

Ursäkta min trötthet, men hur får jag fram denna resa? Är det LYR respektive KKN som är start och slutdestination?
 

Thornado

Medlem
Ursäkta min trötthet, men hur får jag fram denna resa? Är det LYR respektive KKN som är start och slutdestination?

Ja, precis. Det ser ju initialt ut som att det bara är 3 legs istället för 8 på utresan (och jagar man segment för EB-status så antar jag att det bara räknas som 3) då TOS-KKN har samma flightnummer hela vägen.

lyr1.png lyr4.png lyr2.png lyr3.png
 

Homer

Medlem
Blä, nu går det inte alls att boka

HTTP ERROR: 404
Problem accessing /content/flysas-se/sv/book/upsell.metadata.html. Reason:
Not Found
 

JensE

Medlem
Blev en bokning till slut till Chicago i affärsklass under Februari/Mars. Får se om jag åker eller inte när det närmar sig.
Borde finnas underlag för en eller flera BC träffar där under denna period.
 
Toppen