Senaste nytt

Mer poäng för köp i lokal valuta (utomlands) med SAS Eurobonus Mastercard, 15/6-15/8

Så räcker med att valuta är annat än SEK även om man kör från Sverige? Tänke Amazon beställningar i EUR.
Det ska funka. Brukar passa på att beställa från eBay vid sådana här kampanjer.

Dock har det hänt mer än en gång att det är strul med PayPal betalningar o att de ger fel poäng för dem.
 
Om man nu ska få 50% extra på inköp utomlands, hur kommer det sig att jag får 10 kampanjpoäng/100kr för inköpta SASbiljetter i DKK.
Borde det inte vara 12,5 kampanjpoäng?
 

ekf

Medlem
Om man nu ska få 50% extra på inköp utomlands, hur kommer det sig att jag får 10 kampanjpoäng/100kr för inköpta SASbiljetter i DKK.
Borde det inte vara 12,5 kampanjpoäng?
Det är nog en missvisande rubrik, i texten i mailet tycker jag att det var klart vad som gäller...

FÅ 60% FLER POÄNG PÅ UTLANDSRESAN I SOMMAR
Hela sommaren får du 25 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 15) när du betalar med kortet i lokal valuta på resor till utlandet. Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller perioden 15 juni till 15 augusti 2019.
 

Lukas S

Medlem
Kanske dum fråga, men jag åker till USA 27 juni - 18 juli och lär ha en del spend på kreditkort. Har ett Amex Elite, ett Amex Platinum och ett MC Premium med den här kampanjen aktiverad. Förstår jag det rätt om jag säger att jag bör ta all shopping-spend i USD på antingen MC Premium eller Amex Platinum eftersom båda dessa ger 25 EB per 100 kr jmf med 20 EB per 100 kr på Amex Elite? Dvs att MC Premium med kampanjen ger exakt samma som Amex Platinum på USD nu i sommar? (Har inget behov av mer spend på Elite-kortet, triggade båda checkarna i januari i år ;) )

Ber om ursäkt ifall frågan redan ställts och besvarats. Har letat runt lite här på BC men inte hittat :) Glad midsommar förresten!
 
Last edited:
Kanske dum fråga, men jag åker till USA 27 juni - 18 juli och lär ha en del spend på kreditkort. Har ett Amex Elite, ett Amex Platinum och ett MC Premium med den här kampanjen aktiverad. Förstår jag det rätt om jag säger att jag bör ta all shopping-spend i USD på antingen MC Premium eller Amex Platinum eftersom båda dessa ger 25 EB per 100 kr jmf med 20 EB per 100 kr på Amex Elite? Dvs att MC Premium med kampanjen ger exakt samma som Amex Platinum på USD nu i sommar? (Har inget behov av mer spend på Elite-kortet, triggade båda checkarna i januari i år ;) )

Ber om ursäkt ifall frågan redan ställts och besvarats. Har letat runt lite här på BC men inte hittat :) Glad midsommar förresten!

MC premium ger 30p/100kr under kampanjen så ta spenden där om du inte har någon spendbonus att nå på ditt Platinum eller någon 2-4-1 voucher på Elite du suktar efter :)
 

Myllys35

Medlem
De kan man komma runt men meckigt att hitta inställningen. Problemet jag menar ligger hos MC att de sätter poäng för svensk transaktion på PayPal även om den varit i utländsk valuta.

Ja, gjorde precis ett större köp via PayPal i EUR men fick bara 15/100. Går det att lösa via kundtjänst eller är det kört?
 
Toppen