Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Brandten

Medlem
Verkar handla om UA627 från Denver.

74cc88ecd00e8b0ca9ae851698929b3a.jpg


46630819742daa003982d1e8b510ff6e.jpg
 

Berglund

Medlem
@Brandten Jo tack, jag är här och kan intyga att UA627 har förolyckats.

De har satt upp psykolog, läkare, polis och hela baletten i en av Unitedloungerna, som just nu fungerar som kriscentrum för de passagerarna som var på just den flighten. Bara de passagerarna är välkomna i den loungen och entrén bevakas av polis, som motar bort alla andra.

Den andra United loungen här är smockfull till kapacitetstaket och här är ett antal försenade och inställda flyg på grund av det här. Stämningen här är väl - sådär...
 

Berglund

Medlem
Vad? Säker på det? Alla rapporter hittills säger ju inga skador och lugn evakuering via trappor??
Nej nej, kanske felformulerat av mig. Jag menade att det är UA627 som varit med om en olycka/händelse och att det är stor uppståndelse här på grund av det. De ropar ut i högtalarna att alla passagerare från UA627 ska rapportera till polisofficerarna i loungeentrén.
 

mha321

Medlem
Nej nej, kanske felformulerat av mig. Jag menade att det är UA627 som varit med om en olycka/händelse och att det är stor uppståndelse här på grund av det. De ropar ut i högtalarna att alla passagerare från UA627 ska rapportera till polisofficerarna i loungeentrén.
Ah det låter mycket bättre :)
 

ekf

Medlem
Dags igen för strul på EWR. Vet inte vad som hänt men såg ut som hela flygplatsen var stängd ett tag.
e85331c375e4163dff5f6e91de5a1aef.jpg
”Scott Ladd, a spokesman for the Port Authority of New York and New Jersey, which runs the airport, said a United Airlines flight that had left La Guardia Airport headed for Houston experienced hydraulics problems around 8:30 a.m. and had to make an emergency landing at Newark.
“The plane blew a tire on landing and there was other structural damage that forced closure of the runway,” he said.”
UV: Newark Airport ‘Emergency’ Briefly Halts Flights, Officials Say
 
Toppen