Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Göran C

Medlem
Ett problem med Star Award från idag. Hade en bokning Bangkok-Yangon tor med Thai. Plötsligt tog de bort flyget tillbaka från Yangon 09.50 och erbjöd i stället 19.50 (nu enda flighten per dag med Thai) vilket inte alls funkade för mig. Ringde då SAS kundtjänst som det stod i mailet och ville boka om så jag skulle flyga tillbaka till Bangkok via Singapore i stället. En flight som finns med på listan över awards på den sträckan och det till samma kostnad i poäng. Efter två samtal med lång väntan fick jag beskedet att man inte får boka om awards till en längre flygning vilket då den via Singapore ju innebär! Så de kunde inte boka om och jag bokade då av biljetten. Efteråt gick jag in på Star Alliance Award och provbokade just den flight jag ville ha - med Thai till Yangon och returresan via Singapore med Singapore Air - och det skulle gå utmärkt att få till och det till samma poängkostnad. Visst är det skönt med administrativa regler :(
 

Canadien

Medlem
Efter två samtal med lång väntan fick jag beskedet att man inte får boka om awards till en längre flygning vilket då den via Singapore ju innebär!

Det där känns som de hittat på själva, jag skulle HUACAt mig blodig tills jag fått en vettig handläggare. OK att man inte får ta en rejäl omväg, men den där via SIN istf BKK är inte det.
 

squeezen

Medlem
Ett problem med Star Award från idag. Hade en bokning Bangkok-Yangon tor med Thai. Plötsligt tog de bort flyget tillbaka från Yangon 09.50 och erbjöd i stället 19.50 (nu enda flighten per dag med Thai) vilket inte alls funkade för mig. Ringde då SAS kundtjänst som det stod i mailet och ville boka om så jag skulle flyga tillbaka till Bangkok via Singapore i stället. En flight som finns med på listan över awards på den sträckan och det till samma kostnad i poäng. Efter två samtal med lång väntan fick jag beskedet att man inte får boka om awards till en längre flygning vilket då den via Singapore ju innebär! Så de kunde inte boka om och jag bokade då av biljetten. Efteråt gick jag in på Star Alliance Award och provbokade just den flight jag ville ha - med Thai till Yangon och returresan via Singapore med Singapore Air - och det skulle gå utmärkt att få till och det till samma poängkostnad. Visst är det skönt med administrativa regler :(
Verkar helt galet. så sent som för en vecka sedan fick jag boka om en rutt hem åt min far och styvmamma då Ethiopian hade ställt in en flight.
Var bokat ADD-VIE-CPH nu när ADD-VIE ställdes in fanns det till bryssel istället.
De ville då boka ADD-BRU-ZRH-CPH jag sade att jag ser tillgänglighet online på BRU-CPH och vill hellre åka det. Det gick inte att boka sade de... det kan inte stämma tyckte jag så gjorde en HUACA och nästa gång gick det, DOCK så föreslog de först igen nån ytterligare layover så jag fick igen påtala exakt flight nummer på BRU-CPH och att jag ser platser framför mig då gick det.

Kontentan, detta går ju rakt emot vad du upplever, här ville de boka oss med fler stop (längre resa) så det verkar onekligen vara skumt hur det bokar och vilka förslag de får upp "överst"
 
Toppen