Senaste nytt

THAI Airways slutar trafikera Bangkok-Koh Samui fr.o.m 2 september 2018

Tostarp

Medlem
Bumpar denna tråden igen.

Har sökt *A award till USM till NOV 2019, men går bet. Via BKK går det tydligen inte?

Det finns 'köpebiljett' med Singapore Airlines via SIN (Tänkte mig CPH-SIN-USM) men agenten i Tallinn sa att han inte kunde boka sträckan SIN-USM som award. Han visste inte varför mer än att sträckan 'är blockad för awards'.

Någon som något tips?
 

Senator

Moderator
Bumpar denna tråden igen.

Har sökt *A award till USM till NOV 2019, men går bet. Via BKK går det tydligen inte?

Det finns 'köpebiljett' med Singapore Airlines via SIN (Tänkte mig CPH-SIN-USM) men agenten i Tallinn sa att han inte kunde boka sträckan SIN-USM som award. Han visste inte varför mer än att sträckan 'är blockad för awards'.

Någon som något tips?

Det är väldigt svårt att hitta en Star Alliance reward till en destination som Star Alliance inte flyger till ;) Tyvärr är det Slik Air som flyger mellan SIN-USM och där finns inga bonusplatser. Thai finns inte- Däremot kan du köpa en genomgående biljett med Singapore Airlines från både CPH och ARN till USM där Silk Air flyger sista sträckan. ARN är ca 5.000kr billigare jämfört med CPH.
 
Bumpar denna tråden igen.

Har sökt *A award till USM till NOV 2019, men går bet. Via BKK går det tydligen inte?

Det finns 'köpebiljett' med Singapore Airlines via SIN (Tänkte mig CPH-SIN-USM) men agenten i Tallinn sa att han inte kunde boka sträckan SIN-USM som award. Han visste inte varför mer än att sträckan 'är blockad för awards'.

Någon som något tips?

Det är inget Star Alliance bolag som trafikerar USM sedan förra året när Thai Airways slutade. Endast Bangkok Airways och SilkAir trafikerar denna flygplats i dagsläget (vad jag vet).

Flygplatsen är privatägd och ägs av Bangkok Airways.
 

Agö

Medlem
Det är väldigt svårt att hitta en Star Alliance reward till en destination som Star Alliance inte flyger till ;) Tyvärr är det Slik Air som flyger mellan SIN-USM och där finns inga bonusplatser. Thai finns inte- Däremot kan du köpa en genomgående biljett med Singapore Airlines från både CPH och ARN till USM där Silk Air flyger sista sträckan. ARN är ca 5.000kr billigare jämfört med CPH.
Snart kommer väl dock Silk Air ha integrerats i Singapore Airlines och då öppnas förhoppningsvis möjligheten.

https://www.singaporeair.com/en_UK/...rticle/?q=en_UK/2018/April-June/ne1718-180518
 

Tostarp

Medlem
Tack för svaren. Jag misstänkte naturligtvis att SIA + Silk var codeshare, men blev inte riktigt helt övertygad då SIA's logo endast syntes på alla bokningsförslag på sträckan SIN-USM, dvs inte två olika som det brukar vara annars.

Uppköpet är ju nu ca halvvägs in i planen och man kan ju alltid hoppas på att USM blir klart snart? Det är ju långt till November...:)...
 
Toppen