Senaste nytt

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?


  • Total voters
    1 063

M.K

Medlem
Exakt 569 poäng kvar på kontot. Allt med minsta möjliga marginal spenderat på award med familjen. Känner mig aningen utblottad.

Måste kännas tufft just nu! Minst 100k på kontot för eventualiteter känns personligen som ett minimum för att undvika dyra sista minuten beställningar.

Jag hoppas dina kort går varma i sommar. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

M.K

Medlem
Förstår inte logiken i att använda Eurobonuspoäng som nödvaluta...

Jag föredrar alltid 6k poäng i plus med flypremium istället för knappt 3k sek i go som exemplet i morgon på en sista minuten inrikes. Jag har sparat mycket mer än detta ibland också, speciellt på inrikes i SE/NO. Kolla runt lite så ser du.
87684163-BD79-4C8E-A133-F30BD90F6574.jpeg
 

Agö

Medlem
Jag föredrar alltid 6k poäng i plus med flypremium istället för knappt 3k sek i go som exemplet i morgon på en sista minuten inrikes. Jag har sparat mycket mer än detta ibland också, speciellt på inrikes i SE/NO. Kolla runt lite så ser du.
Visa bifogad bild 91878
Helt enig, här kommer poängen verkligen till sin rätt - dvs. resor som av en eller annan anledning måste bokas i sista minuten där det är ohyggligt dyrt att boka. Och det bästa av allt är att tillgängligheten är mycket god. Jag diggar Köpenhamn-Stuttgart som exempel eftersom det fram tills nyligen varit en monopolrutt och SAS regelbundet nollar ut Go helt. Här är poängen utmärkt value for money och ännu bättre förstås med FlyPremium.

upload_2019-6-10_16-1-38.png


upload_2019-6-10_16-2-4.png
 

M.K

Medlem
@Agö Ja ofta över 50 öre/p eller ännu mer i värde samt tunnbrödrulle och Mikeller på köpet. Därför minst 100k på kontot, alltid. Jag minns speciellt en sista minuten beställning där jag lyckades boka in hela mitt sällskap på fem personer i plus för bara 45k poäng (ett barn). De blev så glada allihopa. :)

I rena pengar var det tiotusentals kronor sparat den gången. :cool:
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Jag föredrar alltid 6k poäng i plus med flypremium istället för knappt 3k sek i go som exemplet i morgon på en sista minuten inrikes. Jag har sparat mycket mer än detta ibland också, speciellt på inrikes i SE/NO. Kolla runt lite så ser du.
Visa bifogad bild 91878
Men i det läget och det finns bonusplats i Plus kan man ju köpa 6000 poäng för 1200kr.
 

Jönsson

Medlem
Förstår inte logiken i att använda Eurobonuspoäng som nödvaluta...
Det förstår jag, faktiskt. Var tvungen att ta en oplanerad och med kort varsel till en huvudstad i London och billigaste den avgången gick på 6.5k SEK. Tog en award med fly premium för 30k poäng istället. Klart bra värde. Bra att ha lite poäng som inte är öronmärkta.
 
Toppen