Senaste nytt

New Nordic by SAS får två vegetariska menyer

BusinessClass

Redaktör
Från och med juni utökas SAS prisbelönta koncept New Nordic by SAS med två vegetariska menyer. Konceptet baserar sig på säsongsanpassade rätter tillagade med lokalt producerade råvaror. I de vegetariska menyerna får nordiska ursprungsråvaror som Gul vretärt, Gråärt och Gotlandslinsen en efterlängtad renässans. SAS ser ett ökat intresse för växtbaserade råvaror bland resenärerna och har…
 

Mag

Medlem
Ett ökat intresse? Från 1% till 1,5%? Det enda man hör när maten delas ut är om det finns något annat att välja på eller om man kan få en pizza-bit eller Gott & Blandat påse. Någon på SAS har helt fått detta om bakfoten om de tror att detta efterfrågas. Jag påstår att de allra flesta vill ha något enkelt och gott i vanlig svensk stil, rostbiff eller lax mm. De som efterfrågar vegetarisk kan ju redan nu få beställa detta.

Det ser inte gott ut och det är inte gott. Tänk om snabbt! Jag vet att jag låter som en gnällig gubbe men jag har å andra sidan inte hört någon som uppskattar vad som nu serveras.
 

Attachments

  • IMG_6766.jpg
    IMG_6766.jpg
    54,5 KB · Visningar: 340

Abbs

Medlem
Ett ökat intresse? Från 1% till 1,5%? Det enda man hör när maten delas ut är om det finns något annat att välja på eller om man kan få en pizza-bit eller Gott & Blandat påse. Någon på SAS har helt fått detta om bakfoten om de tror att detta efterfrågas. Jag påstår att de allra flesta vill ha något enkelt och gott i vanlig svensk stil, rostbiff eller lax mm. De som efterfrågar vegetarisk kan ju redan nu få beställa detta.

Det ser inte gott ut och det är inte gott. Tänk om snabbt! Jag vet att jag låter som en gnällig gubbe men jag har å andra sidan inte hört någon som uppskattar vad som nu serveras.
Du lägger ju upp en bild på icke vegetariskt dock? Det är problem med kuben, inte om det är vegetariskt eller ej.
 

Vera

Medlem
Jag lurar på att de upphandlat detta för överskådlig tid. Själv åker jag - numera och äter i loungen eller köper det jag vill ha och därmed är kuben ett minne blott :). Eländigt är det.
 

Mag

Medlem
Du lägger ju upp en bild på icke vegetariskt dock? Det är problem med kuben, inte om det är vegetariskt eller ej.
Ja, jag la upp fel bild, ber om ursäkt för det, men det på bilden är ju också ett skämt. Kyckling- och svampterrin med pumpa, äpple och bönsallad. Ni hör...?
 

igelkotten

Medlem
Jag har inte sa stora bekymmer med maten i Plus. Mycket av klagandet kanns igen fran skoltiden, da alla gnallde pa den "hemska" skolmaten. Allt kommer inte alltid falla en i smaken, och i min mening var veganska kuben ifjol helt okej och sa har aven de flesta kuber varit for mig. Sen kan jag absolut tycka att SAS kanske spexar till det for mycket, men det gor mig inte sa mycket da de flesta flygningar inom Europa ar relativt korta.
 
Toppen