Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

mha321

Medlem
Då kanske jag bara hade flyt, är vanlig platinum. Men jag var förvånad hur snabbt det gick när dom väl upptäckte mitt ärende. En tanke kan vara att dom betar igenom högarna med ärenden och efter att man väntat två månader, går det snabbt:rolleyes:

För min del funkar bokningarna. Däremot står det på min sida att alla bokningar inte kan visas, men trots allt så syns dom.
Ja, bokningar kommer och går lite på sidan men de brukar funka i slutänden.

Andrs lustigheter händer också. Var inne och tittade på nobis i Köpenhamn för någon dag sedan, varpå sidan glatt sade "welcome on your next stay on November 15". Synd bara att den bokningen var på hotell i annan kedja och i annan världsdel.

Så jodå, nog har de it problem fortfarande allt :) men de allra värsta verkar fixade.
 

Tonton

Medlem
Stad: Buenos Aires, Argentina
Hotell: Curio
Problem: Bokat Queen Bedroom, men fick enbart Twin pga "fullbokat"(det var inte fullbokat), all service suspended på nyårsafton (Bar, restaurang, room service) utan förvarning (jag gillar idén att management ger sina anställda ledigt, men det måste kommuniceras i förväg till gästerna...), När jag bad om hjälp att hitta en restaurang för att äta middag på nyår (hade tänkt köra room service) så sa de bara "too late to find a table" - tack för den!
Kompensation: 82k poäng (Vad jag betalade för de två nätterna)
Klagomål framfört: Feedback mail
Kompensation föreslagen av: tre olika kundtjänstmedarbetare. Första mailet gav mig 30k, andra mailet gav mig ytterligare 30k, det tredje mailet gav mig ytterligare 22k.
Status: HHD

Med det sagt - detta hotellet ligger fint och är fräscht, men jag tvekar starkt på att komma tillbaka. Nästa gång blir det nog Hilton Buenos Aires. Först och främst är de kända för att inte uppgradera rum, sedermera så var det extremt lyhört. Jag kunde höra vad intilliggande rum hade för konversationer, även när de hade lite "mysigt". Och det rum jag fick hade en connecting door till ett annat rum. Dörren emellan rummen hade ett klassiskt nyckelhål mellan rummen där man kunde se igenom. För att lösa detta problemet satte de lite silvertejp på nyckelhålet när jag klagade.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Stad: Amsterdam
Hotell: Park Inn Amsterdam City West
Problem:
Som en del av deras miljövänliga profil så kan man hänga ut en skylt på dörren och säga att man inte vill ha rummet städat den dagen. Då får man €5 rabatt på mat/dryck i hotellrestaurangen/baren. Hängde ut den skylten när jag lämnade rummet i morse, men när jag kom tillbaka till rummet så hängde den skylten på insidan av dörren, rummet var städat och någon hade uppenbart varit inne i rummet, nyckelkortet som satt i läsaren för att aktivera elen i rummet var borta (inte lagd på skrivbordet, utan helt borta) och dessutom hade jag inte fått min €5-voucher. De missar ju miljötänket med detta, men jag var framförallt irriterad över att någon gått in på rummet trots att jag satt denna skylt. Då jag inte trodde att någon skulle komma in i rummet så hade jag t.ex. inte låst in mina värdesaker i kassaskåpet (givetvis är det bra att göra det ändå, men...).
Gick ner till receptionen och påpekade detta och får då min €5-voucher och får även en drinkvoucher för två drycker i restaurangen (nu blev kvällens middag inte här utan inne i stan, så inget av dessa blir ens använda) och hon beklagar det inträffade. Eftersom jag är på väg ut från hotellet igen så tar hon skylten (som jag tagit med mig ner) och säger att hon ska ta upp den till rummet igen, och att hon givetvis inte ska gå in i rummet, utan hänga den utanför dörren.

NU kommer det som verkligen stör mig. När jag nu nyss kom tillbaka till hotellet så noterar jag att skylten inte hänger på min dörr, men antar att den väl kommer tillbaka till rummet när de städar efter att jag checkat ut. Efter en liten stund på rummet så ser jag då att skylten ligger på min säng, så de har alltså uppenbarligen gått in i mitt rum igen.... Denna gång hade jag även hängt ut den vanliga DND-skylten....
När jag klagade första gången så försöka hon även hävda att jag borde ha hängt ut DND-skylten också, men på den här miljöskylten så står det explicit "...you are telling us to not enter your room.... ....As we respect your privacy we will shift the Think Planet card underneath your door."

Kompensation: 19k poäng (2 drinkbiljetter till restaurangen efter första klagomålet). Även löfte om svituppgradering nästa gång jag bor där, men det är osannolikt att jag kommer tillbaka (läget på hotellet var bra för det event jag var på, men för ett generellt besök till Amsterdam så ligger det lite off).
Klagomål framfört: Pratade med receptionen två gånger och vid utcheckning fick jag även prata med en manager
Kompensation föreslagen av: Mig själv. Jag föreslog dock 38k poäng (motsvarande vad en gratisnatt kostar på hotellet. Efter att managern hade pratat med några andra återkom de via mail och säger att de ger mig hälften av det.
Status: RRG
 
Stad: Clearwater
Hotell: Hilton Clearwater
Problem: Rinnande toalett som jag fixade själv samt AC som starta och lät som en tröska. Mer än vanliga AC tröskor i USA.
Kompensation: USD 100:-
Klagomål framfört: ja, innan frukost
Kompensation föreslagen av: -
Kompenserades av: såg det på notan i samband med check-out
 

Jönsson

Medlem
Då var vi där igen... Fortsätter på denna vistelse, som redan har avhandlats i en annan tråd (hamnade på något konstigt sätt i tråden om uppgradering på Hilton)

Stad: London, UK
Hotell: DoubleTree Hyde Park
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Fick ej kvitto + allting annat sedan tidigare
Kompensation: 40 000 poäng (redan fått 10 000 poäng sedan tidigare = 50k)
Klagomål framfört: Mail
Kompensation föreslagen av: GM
Kompenserades av: GM

Hotellet skickade inte kvittot, som överenskommet, till min mail - Därav så mailade jag hotellet och bad om kvitto. Som går att läsa om i annan tråd så var jag inte jättenöjd med min vistelse sedan innan. Därefter kom detta - se nedan konversation.





Normalt sett blir jag inte irriterad - men denna gång blev jag riktigt sur pga hur vistelsen var överlag...

För det första, hur svårt ska det vara att skicka ett kvitto? Speciellt när vi kom överens om att skicka mig en digital kopia, samt att receptionisten dubbelkollade min mailadress.

Det jag blev mest irriterad över var dock det han bad mig fylla i:

- Last 6 digits of Credit Card number (Hur kan detta vara pga "GDPR Regulations"?!)
- Value of charge (Jag har ingen aning om exakt belopp - kan bara gissa ungefär)
- HH Number (Skrev jag I mitt mail...)
- Date of transaction (Lite osäker på vad de menar. Fortfarande en reservation på mitt amex - men jag skrev när jag checkade in och ut från hotellet)
- Post Code (inga problem att uppge, men förstår fortfarande inte hur detta är kopplat till GDPR Regulations - samt att detta är publika uppgifter i Sverige...)

Jag ber i förhand om ursäkt för mitt bittra svar (speciellt eftersom jag fick beröm för Trevlig ton" senast :p)



10 minuter senare hade jag fyra digitala kvitton in min mailbox samt detta emailet:
Intressant (även om posten ör gammal)! Har just nu samma problem med Hilton Opera. Tveksamt om de är lika generösa.
 

taxvalp

Medlem
Stad: Toronto
Hotell: Hilton Toronto
Status: HHD
Problem: Fick byta rum pga två olika bokningar trots löfte om motsatsen, men framför allt en väldigt otrevlig och icke-lösningsorienterad Duty Manager som hittills är den ende otrevlige Hiltonmedarbetaren jag träffat. Blev lite häpen...
Kompensation: 45k poäng
Klagomål framfört: Vid incheckning och utcheckning utan respons. Skrev en recension på Tripadvisor och efter det ville Front Office Manager ha personlig kontakt och fick det.
Kompensation föreslagen av: Front Office Manager
Kompenserades av: Front Office Manager
 

PGillner

Medlem
Stad: Arlon (i Belgien nära gränsen till Luxembourg)
Hotell: Hotel Van der Valk
Status: -
Problem: Bokade rum i god tid innan (3 veckor). Angav att det skull bli sen ankomst och kreditkortsnummer uppgavs som säkerhet. Anlände vid ca 23:20 och fick då beskedet att det inte fanns något rum. De försökte skaka fram något under ca 20 min (jag fick fri tillgång till baren under tiden... :) )
Efter 30 min fick jag beskedet att de bokat ett rum på Novotel (30 min i taxi och 80 EUR fattigare...). Ett nytt och fint hotell men rummet kostade 395 EUR för en natt !! Jag sov dock gott de få timmar jag till slut fick.
Kompensation: 3 fria bokningar av sviten under kommande 12 mån.
Klagomål framfört: Vid incheckning (försök till...) och via min arbetsgivares inköpsavdelning då vi har ett ramavtal med hotellet.
Kompensation föreslagen av: MD för hotellet
Kompenserades av: MD för hotellet.
 

jumbooze

Medlem
Stad: Arlon (i Belgien nära gränsen till Luxembourg)
Hotell: Hotel Van der Valk
Status: -
Problem: Bokade rum i god tid innan (3 veckor). Angav att det skull bli sen ankomst och kreditkortsnummer uppgavs som säkerhet. Anlände vid ca 23:20 och fick då beskedet att det inte fanns något rum. De försökte skaka fram något under ca 20 min (jag fick fri tillgång till baren under tiden... :) )
Efter 30 min fick jag beskedet att de bokat ett rum på Novotel (30 min i taxi och 80 EUR fattigare...). Ett nytt och fint hotell men rummet kostade 395 EUR för en natt !! Jag sov dock gott de få timmar jag till slut fick.
Kompensation: 3 fria bokningar av sviten under kommande 12 mån.
Klagomål framfört: Vid incheckning (försök till...) och via min arbetsgivares inköpsavdelning då vi har ett ramavtal med hotellet.
Kompensation föreslagen av: MD för hotellet
Kompenserades av: MD för hotellet.
Fick du betala Novotel eller missförstår jag dig här?
 

JensE

Medlem
Stad: Cartagena
Hotell: Hyatt Regency
Problem: luftkonditionering slutade fungera.
Kompensation: Uppgradering från King Club room till Ocean view Regency Suite för återstående 4 nätter.
Klagomål framfört: Ja vid inträffande och igen efter att första försöket misslyckades att fixa felet
Kompensation föreslagen av: Personal i loungen
Kompenserades av: Personal i loungen
 

Tonton

Medlem
Stad: Dushanbe. Tajikistan
Hotell: Hilton Dushanbe/H Hotels/Sheraton Hotels
Problem: Förseningar i öppningen av Hilton, och 10 dagar innan min ankomst så hörde Hilton av sig med dåliga nyheter.
Kompensation: 60k poäng betalas tillbaka för min vistelse, 60k poäng i kompensation, 2 Be My guest Certificate, samt 2 nätter gratis boende med svituppgradering och lounge access i Dushanbe.
Klagomål framfört: Via mail samt direkt till GM på plats i Dushanbe
Kompensation föreslagen av: Mig
Kompenserades av: Hilton samt GM på plats i Dushanbe
Status: HHD
 
Toppen