Senaste nytt

Tips på hotell i centrala London?

Ska till London om 4 veckor och tänkte bo på något Accor-hotell för att behålla min Guldstatus.

Bodde senast på Savoy men blev ganska besviken. Rummet (junior suite) var oerhört slitet och maten (in room dining) var ganska medioker. Med tanke på priset skulle jag nog nästan sträcka mig till att det var en dålig upplevelse. Testade deras afternoon tea också, var också ganska mediokert fast med ett par guldkorn.

Så nu vill jag testa någonting annat. Bra in room breakfast är något jag värderar högt, och kanske en mysig bar på hotellet? Ett bra gym & spa är också uppskattat, men inte så viktigt denna gången då jag inte stannar så länge.

Tack på förhand för era rekommendationer
 

Treo

Medlem
Pullman St Pancras/King's Cross är trevligt med bra (restaurang)frukost och en trevlig bar.
Beroende på budget mm (kanske inget problem efter Savoy) skulle jag även rekommendera Sofitel St James.
(Hört gott om Novotel Blackfriars men inte upplevt själv).
 
Tack för tipsen om Novotel Blackfriars och Pullman St Pancras. Det lutar åt någon av dessa.

Jag hittade också Devonshire Club By Mantis som verkar väldigt trevligt och extremt (!?) prisvärt. På bilderna ser det jättemysigt ut och maten ser också bra ut. Ligger aningen off, men inte jätte. Någon som bott här?
 

MTheC

Medlem
Tack för tipsen om Novotel Blackfriars och Pullman St Pancras. Det lutar åt någon av dessa.

Jag hittade också Devonshire Club By Mantis som verkar väldigt trevligt och extremt (!?) prisvärt. På bilderna ser det jättemysigt ut och maten ser också bra ut. Ligger aningen off, men inte jätte. Någon som bott här?
Har inte sett detta hotell tidigare, ser spännande ut. Meddela gärna om du testar.
 
Hur var vistelsen? Sitter och funderar på hotell i London för några vistelser i september.

Oj, glömde bort att uppdatera! :oops:

Jag gillade det skarpt, tänker definitivt åka tillbaka nästa gång jag är i London.

+
Det är ett ganska litet modernt hotell med fräscha rum!
Trots att jag bara är silver på accor blev jag tackad för att jag var medlem och blev även uppgraderad.
Åt inte så mycket på hotellet men beställde en club sandwich till rummet efter en sen utekväll och den var oerhört välgjord och god, vilket verkar lovande för övrig mat de erbjuder!

-
Bortsett från incheckningen var servicen lite slarvig, inte lika personlig och "tight" som på andra dyrare hotell jag bott på i London. Men det hade jag nästan räknat med och inget jag bryr mig så mycket om,
 

MTheC

Medlem
Oj, glömde bort att uppdatera! :oops:

Jag gillade det skarpt, tänker definitivt åka tillbaka nästa gång jag är i London.

+
Det är ett ganska litet modernt hotell med fräscha rum!
Trots att jag bara är silver på accor blev jag tackad för att jag var medlem och blev även uppgraderad.
Åt inte så mycket på hotellet men beställde en club sandwich till rummet efter en sen utekväll och den var oerhört välgjord och god, vilket verkar lovande för övrig mat de erbjuder!

-
Bortsett från incheckningen var servicen lite slarvig, inte lika personlig och "tight" som på andra dyrare hotell jag bott på i London. Men det hade jag nästan räknat med och inget jag bryr mig så mycket om,
Tackar! Ska se om det går att få till vettigt pris vid nästa Londonbesök.
 
Toppen