Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

joakgarp

Medlem
Så är det generellt för kreditkort. Att inte betala för en specifik vara eller tjänst är att likställa med kontantuttag enkelt uttryckt. Vissa kort tillåter det inte alls, andra i begränsad omfattning mot hög avgift, och vissa ser mellan fingrarna på tjänster som Revolut, Billhop, Betalo m.fl. och säger ifrån när de tycker att det blir för mycket.
Om du vill veta exakt vad som gäller för dina kort får du lusläsa villkoren för de kort du har.
Nu skrev han dock förbud...
 

Boomboom

Medlem
Det är egentligen två frågor...

1. Det går att föra över till bankkonton, så om din betalningsmottagare kan ta emot utlandsöverförda pengar till bankkonto så går det, precis som vilket konto som helst. Begränsning på meddelandelängd vet jag tyvärr inte.
2. Om du har ett kort som ger poäng och inte är spärrat för Revolut (exvis SAS MC, M&M MC), så kan du fylla på ditt konto hos Revolut och få poäng.
Tack för svar, en följdfråga: vanligt eller en raritet att vanliga betalningsmottagare så som el, hyra mm kan ta emot utlandsöverförda pengar?
 

mha321

Medlem
Tack för svar, en följdfråga: vanligt eller en raritet att vanliga betalningsmottagare så som el, hyra mm kan ta emot utlandsöverförda pengar?
Ganska ovanligt skulle jag säga, men inte på nivån att vara raritet.

Tipset är att efter första betalningen noggrant kolla att den faktiskt kommit in och hur lång tid det tog. En del tar betydligt längre tid innan de gör igenom än datumet som revolut anger - jag misstänker att det är ett resultat av att mottagaren handlägger det manuellt. För de som är automatiska tycker jag snarare brukar gå igenom en dag eller två tidigare än det datum som anges.
 

gneken

Medlem
Hur länge har man talat om det? Jag gillar Revolut men jag tror det först när jag ser det ;)
Om Apple Pay har man talat länge, år tillbaka. I samband med RevRally i början av maj så visade man tidsplanen för Apple Pay och Google Pay för Visa kort. De visade även länderna som skulle få Apple Pay, Sverige är ett av de länderna som skulle få i juni. Men som du säger, vill se det innan jag tror på det. Att Google Pay kom till Visa kortet är en bra signal!
 
Toppen