Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Jonas C

Medlem
Thai har dragit in alla First och Business Class bonusresor på långflygningar (undantaget för resor i närtid där man fortfarande kan hitta platser) så platser som avbokas kommer inte att återgå.
 

Jonas C

Medlem
Vet du varför? Och är stoppet permanent?
De har devalverat sin egen uttagstabell i Royal Orchid Plus och i samband med ändringarna i det egna programmet så tog de bort nästan all Business och First inventory till Europa, Oceanien och Japan till Star Alliance. De släpper fortfarande platser nära inpå, men inget långt i förväg. Oklart om det bara är temporärt eller permanent, men det har varit så i snart två månader.
 
Last edited:

Maja

Medlem
De har devalverat sin egen uttagstabell i Royla Orchid Plus och i samband med ändringarna i det egna programmet så tog de bort nästan all Business och First inventory till Europa, Oceanien och Japan till Star Alliance. De släpper fortfarande platser nära inpå, men inget långt i förväg. Oklart om det bara är temporärt eller permanent, men det har varit så i snart två månader.

Tack för info! Har en bokning med SQ/Lufthansa hem från Bangkok i april 2020 men den är verkligen inte optimal. Får helt enkelt ringa och fråga med jämna mellanrum.
 

Johan Gott

Medlem
De har devalverat sin egen uttagstabell i Royla Orchid Plus och i samband med ändringarna i det egna programmet så tog de bort nästan all Business och First inventory till Europa, Oceanien och Japan till Star Alliance. De släpper fortfarande platser nära inpå, men inget långt i förväg. Oklart om det bara är temporärt eller permanent, men det har varit så i snart två månader.

Tack för den infon!
 
Kommer inom kort avboka 1 plats i c enligt nedan.

Hör av er om ngn vill tajma (jag söker själv 2 platser i c Arn-Lax / Sfo i juli där jag har c med Swiss hem 28 juli).

6/6 Arn-Ewr
10/6 Ewr-Arn

Bägge via Cph, hem sena avgången 23.30.
 
Jag tänker avboka ARN-EWR och IAD-CpH 6/9 respektive 22/9 under dagen, i SAS C. Säg till om någon skulle vara nyfiken att se om de går tillbaka.
 

nissefalk

Medlem
Släppte just 2 platser LAX-ARN den 3e Februari 2020 i business med SAS, de ser inte ut att ha gått tillbaka ännu men kanske någon som vill försöka nypa dom om de kommer tillbaka inom någon timme
 
Toppen