Senaste nytt

SAS FRIENDS & FAMILY Maj 2019

Resetokig

Medlem
Hittar endast en plats tillgänglig när vi vill åka, typiskt! Tidigare kunde man ju se både vanliga priset och vip, men nu visas bara vip som i många av våra fall är same som vanliga. Hade varit bra att kunna köra allt i en bokning (vip och vanlig), men man kanske inte kunnat kombinera tidigare trots att de visats?
 

obs

Medlem
Visst var väl Plus inom Europa återbetalningsbara i tidigare kampanjer? Plötsligt blev erbjudandet inom Europa betydligt mindre attraktivt.

SAS VIP PLUS
Ändringar: Ombokning tillåts mot 600 DKK/NOK/SEK/70 EUR per sträcka/person. Vid uppgradering till ett högre biljettpris kommer skillnaden mellan det betalda priset och det högre priset att läggas till.

Återbetalning: Biljetten är återbetalbar mot 600 DKK/NOK/SEK/70 EUR per sträcka/person innan resan påbörjas. Inrikes-/utrikesavgifter är återbetalbara innan resan påbörjas. Biljettpris och inrikes-/utrikesavgifter är inte återbetalbara efter att resan har påbörjats.
Så här står det i reglerna för en biljett CPH-AAL som jag har sökt upp:

upload_2019-5-21_23-7-13.png


Efter att också ha sökt t.ex. ARN-MMX verkar det som att det bara är Plus biljetter för inrikesrutter som är återbetalningsbara utan avgift...
 
Tack för att ni delar med er.

Behöver åka till Hong Kong i oktober men jag ser att det inte finns några platser dit vecka 41 och 42, 7-20 oktober. Inte heller till Kina. Vet någon varför? Trodde först att det skulle vara höstlov men det är vecka 44.
 

Canadien

Medlem
Tack för att ni delar med er.

Behöver åka till Hong Kong i oktober men jag ser att det inte finns några platser dit vecka 41 och 42, 7-20 oktober. Inte heller till Kina. Vet någon varför? Trodde först att det skulle vara höstlov men det är vecka 44.
Det är kinesisk nationalvecka där någonstans, kanske inverkar.
 
Toppen