Senaste nytt

Att byta EuroBonus status under pågående resa

srg

Medlem
Jag har en resa ToR Arlanda - San Diego via Los Angeles snart, med SAS i Plus, där utresan kommer att ta mig från EBS till EBG. Utifall jag inte får igenom uppgradering på vägen hem så vill jag ju gärna använda mitt EBG för att ta mig in i Star Alliance loungen på LAX.. Behöver jag göra något aktivt under tiden där för att se till att jag på hemresan blir identifierad som EBG eller kommer det att lösa sig ändå?
 

Canadien

Medlem
Jag har en resa ToR Arlanda - San Diego via Los Angeles snart, med SAS i Plus, där utresan kommer att ta mig från EBS till EBG. Utifall jag inte får igenom uppgradering på vägen hem så vill jag ju gärna använda mitt EBG för att ta mig in i Star Alliance loungen på LAX.. Behöver jag göra något aktivt under tiden där för att se till att jag på hemresan blir identifierad som EBG eller kommer det att lösa sig ändå?

Ja du behöver ändra från EBSnnnnnnnnn till EBGnnnnnnnnn
Det gör du lättast vid incheckningen, i automat eller disk.
 
  • Gilla
Reactions: srg

NotRyan

Medlem
Om statusen har uppdaterats innan hemresan så ser du till att lägga in ditt nya EB-nummer (nya prefixet) vid incheckningen till hemresan.
 

Wendestam

Medlem
För att vara övertydlig. För lounge så bör det räcka med ditt tips, men det går smidigare i insläppet om det finns i bokningen samt att man vill ha *A G inlagt i bokningen i händelse av irrops :)
Enig! Blev själv inte insläppt i en av loungerna på Chicago O'hare för ett par veckor sedan då mitt *A (EBD) inte låg inne på rätt sätt och därmed inte syntes på boardingkortet. Loungepersonalen hävdade att jag inte hade guldkort trots att jag visade app och fysiskt vid entrén. Efter mycket om och men, ringade till inchecknigen, gaten etc, så kom jag till slut in. SÅ, se till att det ligger inne rätt och SYNS på boardingkortet är mitt tips.
 
Enig! Blev själv inte insläppt i en av loungerna på Chicago O'hare för ett par veckor sedan då mitt *A (EBD) inte låg inne på rätt sätt och därmed inte syntes på boardingkortet. Loungepersonalen hävdade att jag inte hade guldkort trots att jag visade app och fysiskt vid entrén. Efter mycket om och men, ringade till inchecknigen, gaten etc, så kom jag till slut in. SÅ, se till att det ligger inne rätt och SYNS på boardingkortet är mitt tips.
Det händer ibland att det inte syns eller går att identifiera på boardingkortet. Konstigt att de inte kunde se det med ditt kort.. För mig har det hänt ett antal tillfällen och då har jag kunnat komma in med kortet eller visat i appen (flera gånger med Lufthansa i business vid åtkomst till Senator).
 

Canadien

Medlem
USA är ibland lite jobbiga, så se till att få in det i bokningen. En bild på ett kort i en app ger de inte mycket för.
 
För mig hände det helt automagiskt, förra veckans hemresebiljetter (från SFO med Lufthansa) hade uppdaterats från EBS till EBG på biljetten utan att jag sagt ett ord till incheckningspersonal eller någon annan. Gick bra att komma in i både United Club (SFO) och Lufthansa Senator (MUC) med bara boardingpasset där EBG var utskrivet. Blipp, ok.
 

srg

Medlem
Tack för alla svar! Jag har drygt 10 dagar i USA innan hemresan så förhoppningsvis borde det ha hunnits reggats då, så ska jag se till att ändra vid incheckning på vägen hem.
 
Toppen