Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Harnos

Medlem
Värvad till Platinum under den här kampanjen, spenderat mina först 20.000 SEK och fick in 200.000 MR poäng, borde ha varit 250.000, brukar dom dela ut hela summan direkt?
 
Värvad till Platinum under den här kampanjen, spenderat mina först 20.000 SEK och fick in 200.000 MR poäng, borde ha varit 250.000, brukar dom dela ut hela summan direkt?
Ja, hela summan ska komma direkt. Om fel summa utbetalats till dig har förmodligen även den som värvade dig fått för lite, värt att kolla upp!
 

Big Birger

Medlem
Jag råkade ut för samma sak. Ringde in, och efter en koll ”i ett annat system” fick jag besked att 50 000 MR-poäng skulle sättas in. Det tog 1,5 dygn innan de syntes på kontot.

Den som värvade fick rätt summa.
 

Harnos

Medlem
Jag råkade ut för samma sak. Ringde in, och efter en koll ”i ett annat system” fick jag besked att 50 000 MR-poäng skulle sättas in. Det tog 1,5 dygn innan de syntes på kontot.

Den som värvade fick rätt summa.
Tack för infon, precis avsluta ett samtal till AMEX support och samma här, dom "hittade" mina 50.000 extra poäng när dom kikade runt lite o_O
 

pedantic

Medlem
Jag signade upp en familjemedlem via forumlänk i 25%-kampanjen men det verkar som Amex haft strul att bekräfta kampanjtidpunkten och ville ha personnummer på inbjudaren nu när 20 000 SEK spend är nådd, någon annan som råkat ut för samma?
 
Har länge tänkt skaffa mig ett Elite men har ej blivit aktuellt ännu och missade denna kampanj. Skulle ni säga att det är värt att signa upp sig med standarderbjudandet nu istället för att invänta framtida kampanjer?
 

squeezen

Medlem
Har länge tänkt skaffa mig ett Elite men har ej blivit aktuellt ännu och missade denna kampanj. Skulle ni säga att det är värt att signa upp sig med standarderbjudandet nu istället för att invänta framtida kampanjer?
Ja om du behöver ett amex och vill börja jaga spend. 18000 eller 22.500 på ett elite är ju inga gigantiska skillnader.
15.000 eller 18.750 på ett premium.
 

palmen

Moderator
Har länge tänkt skaffa mig ett Elite men har ej blivit aktuellt ännu och missade denna kampanj. Skulle ni säga att det är värt att signa upp sig med standarderbjudandet nu istället för att invänta framtida kampanjer?
Som @squeezen säger, är du i behov av amex och vill börja samla poäng redan nu så ska du absolut skaffa det på direkten. De poäng som du missar jämfört med en 25% kampanj i signup kan du ju tjäna in på 1 månads spend om du spenderar en del.
Dessa kampanjer brukar komma 2-3 ggr per år, men när/om nästa kommer är det ingen som vet, kan vara i maj eller i höst eller inte alls.
 

Mic.

Ny medlem
Jag har absolut för mig att det stod på värvningssidan att värvningar under kampanjen med 25 % extra inte räknades in i taket på 1 000 000 poäng per kalenderår, men när jag mejlat med AMEX så påstår dem att värvningar under kampanjen om 25 % extra visst räknas in i taket på 1 000 000 poäng. Och jag fick också information om att 1 000 000 räknas per person och inte per kort så det räcker inte med att bara skaffa ett nytt kort när man är uppe i 1 000 000.

Någon som vet om jag kommer ihåg rätt? Och kanske har en skärmdump av vad det stod?
 
Jag har absolut för mig att det stod på värvningssidan att värvningar under kampanjen med 25 % extra inte räknades in i taket på 1 000 000 poäng per kalenderår, men när jag mejlat med AMEX så påstår dem att värvningar under kampanjen om 25 % extra visst räknas in i taket på 1 000 000 poäng. Och jag fick också information om att 1 000 000 räknas per person och inte per kort så det räcker inte med att bara skaffa ett nytt kort när man är uppe i 1 000 000.

Någon som vet om jag kommer ihåg rätt? Och kanske har en skärmdump av vad det stod?
Det stod: "Under kampanjperioden har vi dessutom tagit bort din maxintjäning". Skicka PM om du vill ha dump!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen