Senaste nytt

SAS Webshopping

samet

Medlem
Fast av samma värde vet jag inte, får man 1000p eller mer för en hotellnatt som kostar 1000:-? 10 öre är ju en ganska vanlig värdering av poäng som även t ex SAS använder vid kompensationer när man får välja t ex 300euro eller 30000p

Normalt sett får man 1p/5kr
Ganska ofta kampanj med 2p/5kr

Hur man värderar poängen är individuellt. Jag värderar dem betydligt högre än 10öre/p
 

samet

Medlem
Så 200p för en natt som kostar 1000:-. Du köper alltså 200p för 100:- (avstår 1/10 frinatt värde 100:), d v s 50 öre styck. SAS säljer i bulk för 20 öre per poäng. Alltså även dålig affär när man får 400p per 1000:- hotellnatt.

200p är bättre än inget om man inte kommer upp i frinatt med Hotels. Dessutom har de intressant sätt att värdera frinatt som därtill bara kan tas ut på utvalda hotell.
 

Canadien

Medlem
200p är bättre än inget om man inte kommer upp i frinatt med Hotels. Dessutom har de intressant sätt att värdera frinatt som därtill bara kan tas ut på utvalda hotell.
En natt per 12 månader för att hålla liv i bonusnattssaldot är det väl? Bor man mer sällan än så på hotell så kan kanske 200p per år till Eurobonus vara intressant. Kostar fortfarande dock bara 40:- att köpa dessa poäng direkt av SAS och man kanske kan hitta ett 40 kronor billigare pris om man ringer hotellet direkt eller bokar på annan site än SAS.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

samet

Medlem
En natt per 12 månader för att hålla liv i bonusnattssaldot är det väl? Bor man mer sällan än så på hotell så kan kanske 200p per år till Eurobonus vara intressant. Kostar fortfarande dock bara 40:- att köpa dessa poäng direkt av SAS och man kanske kan hitta ett 40 kronor billigare pris om man ringer hotellet direkt eller bokar på annan site än SAS.

Absolut. Jag förstår mycket väl matematiken bakom det.

Jag har 4 frinätter på Hotels, dessa har jag försökt använda flera gånger utan att lyckas. Därför tar jag numera EB poäng.

Att man får en frinatt för varje tio nätter man stämmer men den är inte värd 10%
Antagligen räknar de värde exkl. moms, avgifter, skatter you name it. För några 10% är det inte. Därtill kan man inte använda dem på alla hotell och inte heller under visa perioder av året. Är värdet på din frinatt högre än ditt valda hotell försvinner mellanskillnaden.

Så visst låter deras deal bra. Men synar man den i sömmarna finns det finstilt som gör den mindre bra.

Men återigen. En frinatt är bättre än ingen och 200p är bättre än inga.
 

Kimmen00

Medlem
Absolut. Jag förstår mycket väl matematiken bakom det.

Jag har 4 frinätter på Hotels, dessa har jag försökt använda flera gånger utan att lyckas. Därför tar jag numera EB poäng.

Att man får en frinatt för varje tio nätter man stämmer men den är inte värd 10%
Antagligen räknar de värde exkl. moms, avgifter, skatter you name it. För några 10% är det inte. Därtill kan man inte använda dem på alla hotell och inte heller under visa perioder av året. Är värdet på din frinatt högre än ditt valda hotell försvinner mellanskillnaden.

Så visst låter deras deal bra. Men synar man den i sömmarna finns det finstilt som gör den mindre bra.

Men återigen. En frinatt är bättre än ingen och 200p är bättre än inga.

De där frinätterna funkar ju aldrig, bättre isf att nyttja en 10%-rabattkupong som Hotels gödslar med.
 
Toppen