Senaste nytt

Hårt liv att vara SAS Plus Pro fan

Canadien

Medlem
SmartSelect_20190510-215513.jpg


SmartSelect_20190510-215541.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Om du nu skulle boka SAS Plus Pro vad TROR du då att du får baserat på ovanstående bild?

Dessutom fel carrier på första flighten...

Det är ekonomiklass Y på alla fyra flighter. Dvs vanlig jä*la ekonomiklass.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

AABack2ARN

Medlem
P.S. Jag måste vid närmare eftertanke tillägga att jag faktiskt inte kan avgöra om långa segmenten hamnar i Premium Economy eller inte eftersom jag inte kan välja säte då jag gör en dummy-bokning och därmed inte kan bekräfta kabin.

Att ARN-MUC-ARN hamnar i ekonomi är ställt utom allt tvivel men det kan vara så att Y mappas mot en Premium Economy-klass på Lufthansa longhaul. Jag tror dock att man hamnar i vanlig ekonomi på alla fyra segmenten. :(
 

fcx

Medlem
P.S. Jag måste vid närmare eftertanke tillägga att jag faktiskt inte kan avgöra om långa segmenten hamnar i Premium Economy eller inte eftersom jag inte kan välja säte då jag gör en dummy-bokning och därmed inte kan bekräfta kabin.

Att ARN-MUC-ARN hamnar i ekonomi är ställt utom allt tvivel men det kan vara så att Y mappas mot en Premium Economy-klass på Lufthansa longhaul. Jag tror dock att man hamnar i vanlig ekonomi på alla fyra segmenten. :(

I flera andra sammanhang har ju SAS hävdat att Lufthansa economy är ekvivalent med SAS plus på just långdistans...
 

AABack2ARN

Medlem
Jag måste nog erkänna att jag nu TROR att man faktiskt hamnar i Lufthansa Premium Economy.

Det finns 4 publicerades fares mellan Stockholm och Delhi som alla specifikt routas via MUC eller FRA.

BSXTRA, SSXTRA, YSXTRA och YSK

Tittar man i ExpertFlyer på mappningstabellen mot Lufthansa för dessa fares så mappas B->N, S->E och Y->G vilket ju sammanfaller med Lufthansas klasser för Premium Economy. Nu vet jag att mappningstabellen inte alltid funkar när det kommer till codeshares eftersom dessa har en tendens att vara dynamiska men det känns som lite mer än en slump att just mappningen är till N, E och G i den ordningen.

Även om BSXTRA har ett bra grundpris (6153SEK+skatter) skulle jag personligen dock inte chansa att boka denna typ av biljett via SAS
 
Toppen