Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jonas C

Medlem
Någon som vet hur det funkar med bokningsklass när man uppgraderar en awardresa med Plusgrade. Får man A respektive Z även på award eller uppgraderas man till F respektive I? Sen återstår frågan om man kan kreditera poängen till ett annat bonusprogram än EB om det förstnämnda är fallet.
 

inka

Medlem
Läser detta på SAS upgrades sida:
"If you’re upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class*.
* Passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

* Please note that the baggage allowance in your original ticket applies if you are upgraded"


1. Om jag betalar min uppgradering med Eurobonuspoäng (själva resa i GO är dock betald med pengar), får jag då fler Eurobonuspoäng om min uppdatering går igenom?

2. Gällande resväska vid uppgradering så är det ursprungsbiljettens villkor som gäller, inte de villkor som gäller för plus, eller hur?

3. Är det bara SAS Lounge man får access till som plusresenär på Arlanda eller är det fler att välja på? På Alicantes flygplats ingår det ingen lounge alls va som uppgraderad plus?

Tack :)
 
Läser detta på SAS upgrades sida:
"If you’re upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class*.
* Passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

* Please note that the baggage allowance in your original ticket applies if you are upgraded"


1. Om jag betalar min uppgradering med Eurobonuspoäng (själva resa i GO är dock betald med pengar), får jag då fler Eurobonuspoäng om min uppdatering går igenom?

2. Gällande resväska vid uppgradering så är det ursprungsbiljettens villkor som gäller, inte de villkor som gäller för plus, eller hur?

3. Är det bara SAS Lounge man får access till som plusresenär på Arlanda eller är det fler att välja på? På Alicantes flygplats ingår det ingen lounge alls va som uppgraderad plus?

Tack :)
1. Ja.
2. Ursprunglig biljetts bagageregler gäller.
3. Endast SAS Lounge.
 

Canadien

Medlem
1. Om jag betalar min uppgradering med Eurobonuspoäng (själva resa i GO är dock betald med pengar), får jag då fler Eurobonuspoäng om min uppdatering går igenom?

Ja

2. Gällande resväska vid uppgradering så är det ursprungsbiljettens villkor som gäller, inte de villkor som gäller för plus, eller hur?

Ja

3. Är det bara SAS Lounge man får access till som plusresenär på Arlanda eller är det fler att välja på? På Alicantes flygplats ingår det ingen lounge alls va som uppgraderad plus?

Ja. Samma access som med vanlig betald Plus-biljett. D v s SAS business longe på Arlanda, samt eventuell Star-Alliance-lounge på hemresan om det är inom Europa. På longhaul har Plus ingen access till lounge för utom SAS egna lounger i Newark och O'hare.
I Allicante har SAS inte avtal med någon lounge så vitt jag vet.
 

inka

Medlem
Ja. Samma access som med vanlig betald Plus-biljett. D v s SAS business longe på Arlanda, samt eventuell Star-Alliance-lounge på hemresan om det är inom Europa. På longhaul har Plus ingen access till lounge för utom SAS egna lounger i Newark och O'hare.
I Allicante har SAS inte avtal med någon lounge så vitt jag vet.
Tack! Är SAS business lounge samma som SAS lounge?
 

Canadien

Medlem
Tack! Är SAS business lounge samma som SAS lounge?
På Arlanda T5 har SAS två lounger, SAS Business lounge och SAS Gold lounge. Med Plus kommer du in i SAS Business lounge. SAS lounge är ett samlingsnamn på de 7-8 lounger SAS har under eget namn i norden och på ett par ställen i världen.
 

Johans00

Medlem
Har de tagit bort att man som guld får bonus på sina bud? Ska med 983 på lördag, jag (ebg) la ett bud på 37000 och min kompis (statuslös) la ett bud på 40 000, hans gick igenom men inte mitt.
 
Toppen