Jag skickade mitt ärende om ersättning för inställd flight under strejken till Airhelp den 2/5 (efter avslag från SAS).
Jag fick idag detta mejl.
”Hej Mattis Holmén,
Vi har precis skickat din ansökan, inklusive juridisk dokumentation till SAS Scandinavian Airlines med begäran om ersättning.
Ditt fall har genomgått en grundlig bedömning och vi tror starkt att du är berättigad till ersättning för din resa från Stockholm Arlanda Airport (ARN) till Kallax Airport (LLA) på 2019-05-02.
Detta är en juridisk process så det kan ibland ta 2-3 månader innan vi får ett svar på din ansökan. Vi försöker att få saker att gå så snabbt som möjligt, men vi ber om ert tålamod och förståelse medan vi jobbar på med ditt ärende.
SAS Scandinavian Airlines kan också försöka att kontakta dig direkt gällande den fordran som AirHelp bearbetar för din räkning. Vi ber dig att ignorera eventuella tillvägagångssätt och vidarebefordra all korrespondens till oss.
Vårt mål är att du ska få den högsta ersättning som du har rätt till. Skulle du få något annat erbjudande (t.ex. en resecheck, flygmil eller ett mindre ersättningsbelopp direkt från SAS Scandinavian Airlines), så ska du därför inte acceptera detta, utan kontakta AirHelp omedelbart.
Hör av dig om det är någonting du undrar över!
Med vänliga hälsningar,
AirHelp teamet”