Senaste nytt

Vad innebär citatonstecken "Lufthansa" på bokningssidan?

ulagun

Medlem
Dax boka vinterns Canarieresa. Vis av erfarenheten från förra året då vi bokade business med Austrian till Las Palmas på Lufthansas hemsida som visade sig vara all economy charterflight vill vi inte göra om samma misstag.
Undrar därför om någon vet vad citationstecknet på bokningsinfon nedan innebär?
Ligger här en hund begraven?
Enligt seatingplanen så är mittsätena blockade i businessdelen, men det kan ju vara någon Condorvariant som de försöker dölja.

Lufthansa flight LH1838
09:30 Munich - Franz Josef Strauss (MUC) , Terminal
Operated by: "Lufthansa"
Duration: 4h 50min
Popup Seatmap
13:20 Tenerife Sur (TFS)
Airbus Industrie A319
 

Senator

Moderator
Dax boka vinterns Canarieresa. Vis av erfarenheten från förra året då vi bokade business med Austrian till Las Palmas på Lufthansas hemsida som visade sig vara all economy charterflight vill vi inte göra om samma misstag.
Undrar därför om någon vet vad citationstecknet på bokningsinfon nedan innebär?
Ligger här en hund begraven?
Enligt seatingplanen så är mittsätena blockade i businessdelen, men det kan ju vara någon Condorvariant som de försöker dölja.

Lufthansa flight LH1838
09:30 Munich - Franz Josef Strauss (MUC) , Terminal
Operated by: "Lufthansa"
Duration: 4h 50min
Popup Seatmap
13:20 Tenerife Sur (TFS)
Airbus Industrie A319

Betyder ingenting.. Jag antar man läser av en fil av flygbolag någonstans och det är svaret som kommer ur databasen. LH1838 är ett legitimt, mainline flightnummer

Jag förstår dock oron eftersom ditt Austrianexempel var dolt djupt i detaljerna. Vilka dagar flyger Lufthansa till TFS förresten?
 

ulagun

Medlem
Vilka dagar flyger Lufthansa till TFS förresten

Bara kollat början av januari 2020. Då hittar jag bara lördagar.
Nackdelen är avg från CPH 06.00, innebär för vår del övernattning Clarion Kastrup.

Kan lite OT nämna att även SAS nu flyger direkt CPH-TPS lördagar för drygt 4.000 sek to.r i plus. Ger 3.000 EB poäng.
Sitter därför och velar vad vi ska välja. Lufthansa riktiga business för drygt 6.000 sek och byte i MUC eller SAS direkt med Plus upplägget.
 

SK989

Medlem
Kan lite OT nämna att även SAS nu flyger direkt CPH-TPS lördagar för drygt 4.000 sek to.r i plus. Ger 3.000 EB poäng.
Sitter därför och velar vad vi ska välja. Lufthansa riktiga business för drygt 6.000 sek och byte i MUC eller SAS direkt med Plus upplägget.

Ett alternativ att överväga är kanske att flyga SAS och köpa "ledigt säte" bredvid en av er - då blir det ju blockat mittsäte som på LH Business. Har för mig att det kostar 1500 kr extra i Plus och endast en av er behöver ju köpa tjänsten.
 
Toppen