Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

findout

Medlem
Hej!

Hur ser tillgängligheten av First ut nu för tiden? Jag skulle vilja boka två biljetter till t.ex. Sydamerika eller Toky, men är det bara Lufthansa som gäller då?

Har tidigare bokat First med Asiana till Tokyo.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
hur är det med SQ availability står ju i online toalett att man ska ringa. Finns det något sätt att hitta indikation på platser i C? F finns ju den gamla novisen att 4 till salu = 2 award, 3 till salu = 1 award men i C hur är det där? Så sjukt tröttsamt att ringa in hela tiden, köa och så finns det inget, kan lägga tiden bättre på annat då.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Hej!

Hur ser tillgängligheten av First ut nu för tiden? Jag skulle vilja boka två biljetter till t.ex. Sydamerika eller Toky, men är det bara Lufthansa som gäller då?

Har tidigare bokat First med Asiana till Tokyo.
Njae, till sydamerika är det väl främst LH.
Till Tokyo om du kan ta stopp finns ju Thai till BKK sedan vidare. Eller Singapore (CPH-SIN har first till sista oktober).
ANA släpper ju oftast bara en plats så den är typ körd
 

Grahnen

Medlem
Planen med rundresa i Sydamerika gick i stöpen när tjejen ville följa med. Så kollat på rundresa till Burma-Laos-Kambodja-vietnam. Hur skulle en roligare resa till yangon se ut? Funderar på om det funkar Got-Fra-Icn-sin-rgn med ett 12h stop i seou? Hem tänker jag SGN-tpe-cdg/vie-fra-got. Tror ni det kan funkar eller är det bara att tänka om?
 

squeezen

Medlem
Planen med rundresa i Sydamerika gick i stöpen när tjejen ville följa med. Så kollat på rundresa till Burma-Laos-Kambodja-vietnam. Hur skulle en roligare resa till yangon se ut? Funderar på om det funkar Got-Fra-Icn-sin-rgn med ett 12h stop i seou? Hem tänker jag SGN-tpe-cdg/vie-fra-got. Tror ni det kan funkar eller är det bara att tänka om?
Borde gå, max antal segment är åtta och open jaw ska gå bra på dessa ställen med
 

JohanGE

Medlem
Skrev i en annan tråd tidigare idag, men vet inte om den var/är lämpligast här eller där (SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)). Så provar här (admin får så klart säga till om det inte passar)

Hej. Med små, små steg börjar jag arbeta upp mitt Eurobonussaldo igen efter min Business Class-resa till Kapstaden, Sydafrika, och börjar (inte helt sant; har alltid nästa resmål i åtanke) fundera på hur nästa Amex 2-4-1 voucher ska användas. Jag har sedan jag blev medlem här insett att få flyga i 1a Klass inte längre behöver vara en utopi, utan faktiskt rentav en realitet (givet, för min del, en 2-4-1 voucher, och alldeles för mycket shopping för att nå poängen som krävs).

Så till frågan. Givet att jag skulle vilja testa på en First, och givet att det är en bonusresa inom *A, vilket bolag/flygplanstyp/sträcka ska man hålla utkik efter. Med andra ord, vilken är den optimala First class upplevelse givet ovan förutsättningar? :)
 
Okej, riktig nybörjare och försöker få lite grepp om det hela för att boka en bra första EB (+Amex 2-4-1) resa framöver..

- Att hitta bra awardresor via SAS/Star Alliance egna portal verkar halvdrygt, det finns sökmotorer, vilken är bra och lättanvänd?
- Ringa Tallin, det verkar vara way-to-go direkt man inte bokar en vanlig simpel resa? Kostar det något, om man inte får till en bokning?
 
Toppen