Valley
Medlem
Ekonomiska sa BullMiljön mår väl bra av det och många pendlare ser ekonomiska fördelar.
Ekonomiska sa BullMiljön mår väl bra av det och många pendlare ser ekonomiska fördelar.
Beror på upplägg. För många är den inte dyrare om företaget har generös policy.Ekonomiska sa Bull
Tänkte närmast på att brukaren kommer undan med lite lägre förmånsvärde. Sedan skiter man fullkomligt (enligt undersökning) att man inte kör på el. Man laddar nästan aldrig sina hybrider heller.Beror på upplägg. För många är den inte dyrare om företaget har generös policy.
Från senaste AMS.
Jag låg på under 0,5 med nya E220d, visserligen sedanen utan 4wd men ändå. Med 420 x-Drive var det 0.68.Tror kalkylen är ännu bättre för Teslan. Den normalbilist som fixar 320d x-Drive på 0,51 milen finns inte. Samma sak med Mercan och Alfan. Klart högre snittförbrukning.
Passade på att göra en minitest vad gäller förbrukning på 330i GT x-Drive (skulle varit en 340 så lite sur är jag) 80% stad 20% landsväg och jag hamnade på nästan 1l/mil. Landsväg om jag snällt följer skyltarna och jag tror jag kan komma ner till 0,70. Norgeresorna kanske kan hamna ännu lite lägre.
En elbil är ju rena sparbössan. Troligtvis också ett 0-summespel för mig som egenföretagare. Men jag är starkt sugen på Jaggan. Hoppas det finns en att testa när jag om några veckor är i Stockholm på lite möten.
Det som kvarstår är om jag fixar att varje genomsnittsresa kommer ta en timme extra för laddningens skull.
Positiva nyheter för er som har avtal med Autoplan.
Tesla 3 på ingång under 2019 som förmån/tjänste- kontobil.
Har någon här på BC tagit fram kalkyler på tesla 3?