Senaste nytt

Bästa stolen på Lufthansa Airbus A380

itti

Medlem
Jag hade motsvarande plats på Emirates A380. Vi stördes inte av trappan men under trappan finns ett litet kontor för kabinchefen. Så ibland fick man flytta på benen lite när de skulle in där. Men det var inget jag stördes av speciellt mycket. Dessutom var jag första personen av planet i Dubai.
 

Attachments

  • IMG_3164.JPG
    IMG_3164.JPG
    {memory} MB · Visningar: 381

jumbooze

Medlem
I LHs 380 behöver du inte oroa dig för trappan till övre däck. Den går ner i främmre gally och dit ska inte passagerare gå alls, så jag tvivlar på att de på övre däck kan ta sig ner där.
Har ett svagt minne av att jag gick igenom A380 från F genom C ner till Y längst bak men att den främre trappen var övertäckt med något skynke/avspärrning (promenaden togs efter ett eller kanske 2 glas JW blue så minnet är lite suddigt
 

palmen

Moderator
96D är inget drömsäte, personen framför fällde nyss sätet så nu är min haka mindre än 30cm från skärmen och kan glömma att inte få skavsår på knäna. Inte fullt lika illa som på Iberia inom Europa men detta är helt horribelt.
Innan stolen framför fälldes fick jag åtminstone plats (är 184). Nu när stolen lutar är den över mina armstöd, blir ett kul gymnastikpass när man ska försöka komma ut och sträcka lite på sig.
 

LPC123

Medlem
96D är inget drömsäte, personen framför fällde nyss sätet så nu är min haka mindre än 30cm från skärmen och kan glömma att inte få skavsår på knäna. Inte fullt lika illa som på Iberia inom Europa men detta är helt horribelt.
Innan stolen framför fälldes fick jag åtminstone plats (är 184). Nu när stolen lutar är den över mina armstöd, blir ett kul gymnastikpass när man ska försöka komma ut och sträcka lite på sig.

Hade exakt samma upplevelse på Swiss förra veckan. Fick be personen framför att resa upp ryggen när jag behövde gå på muggen. Är 183 cm.
 

Canadien

Medlem
96D är inget drömsäte, personen framför fällde nyss sätet så nu är min haka mindre än 30cm från skärmen och kan glömma att inte få skavsår på knäna. Inte fullt lika illa som på Iberia inom Europa men detta är helt horribelt.
Innan stolen framför fälldes fick jag åtminstone plats (är 184). Nu när stolen lutar är den över mina armstöd, blir ett kul gymnastikpass när man ska försöka komma ut och sträcka lite på sig.
Går det inte att reclina 96D?
 

palmen

Moderator
På marken så jag kan lägga upp bilder. Fönster raden har säkert 10-20cm mer utrymme på rad 96.
20190428_100306.jpg
 

GOTBound

Medlem
Är fönsterplatserna bättre benutrymme än de fyra mittensätena?
Jag har rad 96 bokad till familjen på nästa LH A380 flyg, 96 D, E, F och G.
96 H, K och 97 H, K är den enda fönsterplatserna som är lediga på upperdeck, bör jag byta?

EK
 

palmen

Moderator
Är fönsterplatserna bättre benutrymme än de fyra mittensätena?
Jag har rad 96 bokad till familjen på nästa LH A380 flyg, 96 D, E, F och G.
96 H, K och 97 H, K är den enda fönsterplatserna som är lediga på upperdeck, bör jag byta?

EK
Nu mätte jag inte, men såg definitivt ut att vara mer utrymme där. Han som satt på andra sidan gången hade minst 2dm fram till stolen framför.
Jag hade personligen valt fönster raden i alla fall, den kan inte vara sämre än mitten.
 
Toppen