Senaste nytt

Curve betalkort

mha321

Medlem
Härlig framförhållning och planering de kör med på det bolaget.

Dock tolkar jag det som odelat positivt? Alltså att man får behålla de bättre förmånerna utan att betala de nya avgifterna? Eller också är det en klassisk enhancement och att man får behålla förmånerna men betala :)
 

ekf

Medlem
Härlig framförhållning och planering de kör med på det bolaget.

Dock tolkar jag det som odelat positivt? Alltså att man får behålla de bättre förmånerna utan att betala de nya avgifterna? Eller också är det en klassisk enhancement och att man får behålla förmånerna men betala :)
Jag anar ugglor i mossen jag... Eller så döper de bara om (nya) Black till något annat och låter (Legacy) Black heta bara Black... ;)
 
Såg att jag fått 1000 GBP i ATM uttag på kortet, vet någon om de har ändrat limiten elller är det fortfarande ”bara” 400 GBP som är avgiftsfritt. Har gratis Black.
 

ekf

Medlem
Såg att jag fått 1000 GBP i ATM uttag på kortet, vet någon om de har ändrat limiten elller är det fortfarande ”bara” 400 GBP som är avgiftsfritt. Har gratis Black.
Som jag tolkat det så är det 400 GBP gratis, men du kan ta ut 1000 GBP.

Jag har fortfarande inte fått mailet jag nämnde igår, är det någon här som fått det?
 

intuition

Medlem
Kan man ha mer än ett curve-kort aktivt? Insåg att man kan använda det som ett "point-earner" och/eller gratis extra-kort för en familjemedlem, om man samlar poäng på ett ställe som inte ger ut partner-kort.
 

gneken

Medlem
Kan man ha mer än ett curve-kort aktivt? Insåg att man kan använda det som ett "point-earner" och/eller gratis extra-kort för en familjemedlem, om man samlar poäng på ett ställe som inte ger ut partner-kort.
Hänger inte direkt med, men ditt kort kan väl endast kopplas till Curve en gång om jag minns rätt? Eller hur hade du tänkt med flera Curve? Annars är ju revolut ett alternativ. Fyll på och skicka till den som ska ha pengarna.
 

intuition

Medlem
Ja, jag tänkte som jag har med revoult, dvs att jag skulle kunna få 2 curve-kort som båda debiterar samma underliggande kort. Tittade i appen men såg inget annat sätt än att starta en black-prenumeration (och då kanske det blå kortet annulleras)

Anledningen till att jag inte gör det med revolut (där jag redan har flera kort) är att jag inte vet i förväg vad partnern skulle kunna tänkas köpa, dvs det finns en risk att det blir tomt på kontot. Och att det är en limit för hur mycket jag kan fylla på revolut med dessutom.
 

intuition

Medlem
Men om det bara går att ha ett curve-kort, så blir lösningen att "ge bort" mitt eget curve-kort och själv använda det underliggande kortet direkt. Det jag tappar är ju Go back-funktionen, men man kan ju ta tillbaka curve under perioden det gäller.
 
Toppen