Senaste nytt

Affärslunch i Stockholm - vart går du?

Jönsson

Medlem
À la carte-menyn är ju en aning tung prismässigt. Det är väl inte alltför många som är beredda att betala 645 kronor för piggvar eller, för den delen, 495 kronor för sjötunga.
Priserna är kanske en kvarleva från när Wedholm levde och man hade en stjärna. Tydligen är nivån i alla fall fortfarande hög så kanske är det ändå prisvärt.
 

RobHK

Medlem
Håller med i hyllningskören av Wedholms fisk, har varit där totalt 5-6 ggr nu sen jag åt där första gången för 4 år sedan. Tyvärr var senaste gången första tillfället när det inte var 100%, det va kanske 80-85%, jag kör alltid samma rätt. Marulk med champagnesås. Hoppas att de va en tillfällig svacka, mina kompisar som var där första gången tyckte ändå det var toppen.

Andra favoriter är Berns, gillar deras Thaiköttbullar i rödcurry. Även Libanesen tvärs igenom parken ifrån Berns är riktigt bra faktiskt till lunch. Buffé kör dom såklart..
 

Dbodenfo

Medlem
Tyvärr tycker jag att Luzette har gått ner sig det senaste året. Servicen är sämre och maten har inte förändrats i den takt som jag skulle önska.

Berns kommer vara intressant nu när Sayan tar över - både shibumi och esperanto var ju inte helt dåliga.

mina förslag är (inte någon speciell ordning)

1. Strandvägen 1

2. Hantverket

3. Bar central

4. Bobergs

5.Hillenbergs
 

Carl

Medlem
Det bästa med Hillenbergs är att men kan ha en konversation ostört. Relativt glest mellan borden. Helt ok mat men allt annat runtomkring som jag tycker är viktigt på just en affärslunch är mycket bra -rekommenderas!
 

jerixon

Medlem
Hillenbergs är riktigt bra och även Strandvägen 1.
Jag gillar iof Luzette och speciellt när jag ska åka tåg :)

Tyvärr tycker jag att Luzette har gått ner sig det senaste året. Servicen är sämre och maten har inte förändrats i den takt som jag skulle önska.

Berns kommer vara intressant nu när Sayan tar över - både shibumi och esperanto var ju inte helt dåliga.

mina förslag är (inte någon speciell ordning)

1. Strandvägen 1

2. Hantverket

3. Bar central

4. Bobergs

5.Hillenbergs
 
Toppen