Senaste nytt

Resturang och bar tips i Malmö

Jönsson

Medlem
Va!? Det har jag missat helt. Trodde det försvann när Stippe sålde lokalen och verksamheten för 5-6 år sedan. Men de nya ägarna driver då tydligen vidare i damma namn. Undrar om atmosfären och maten är densamma? Får bli ett studiebesök framöver.
Hette han verkligen Stippe? Varför hade han ett hundnamn stackarn? :)
 

Ystad

Medlem
Han heter Stjepan. Stippe är hans ikoniska smeknamn. :)
Ja så heter han - och han torde vara en bra bit över 70 vid det här laget.
En annan ikonisk restaurang fanns i andra änden av Davidhallsgatan: Hungaria (eller Zoltans som de flesta sa). Med ett 20-tal rätter på menyn - men 19 av dem var nästan alltid slut - det enda som vanligtvis fanns var gulasch...
 

Agö

Medlem
Kul tråd. Min take: Vollmers spelar i en helt egen liga i Malmö. Bakom Vollmers kommer ingenting, sen kommer ingenting, sen kommer ingenting. Sedan kommer många av de krogar som nämnts i tråden, särskilt Västergatan 16, Bord 13 och Snapphane (Mutantur har jag inte besökt än). Att t.ex. Bloom in the Park har en stjärna övergår mitt förstånd men guiden behövde väl fylla ut och det har ju visat sig svårt att tappa en stjärna i Sverige. Tycker fortfarande att det är kul att gå på Årstiderna någon gång då och då (mest för stället, maten är sådär).

I kategorin barer vill jag också slå ett litet slag för Julie för vin och ost, särskilt ost (om man nu inte är såld på naturviner).

Det ska också bli kul att se om Malmö är redo för en champagnebar. Fan tro't.

Champagne i Malmös dekadenta vardagsrum - San Greal
 

Ricci

Medlem
Kul tråd. Min take: Vollmers spelar i en helt egen liga i Malmö. Bakom Vollmers kommer ingenting, sen kommer ingenting, sen kommer ingenting. Sedan kommer många av de krogar som nämnts i tråden, särskilt Västergatan 16, Bord 13 och Snapphane (Mutantur har jag inte besökt än). Att t.ex. Bloom in the Park har en stjärna övergår mitt förstånd men guiden behövde väl fylla ut och det har ju visat sig svårt att tappa en stjärna i Sverige. Tycker fortfarande att det är kul att gå på Årstiderna någon gång då och då (mest för stället, maten är sådär).

I kategorin barer vill jag också slå ett litet slag för Julie för vin och ost, särskilt ost (om man nu inte är såld på naturviner).

Det ska också bli kul att se om Malmö är redo för en champagnebar. Fan tro't.

Champagne i Malmös dekadenta vardagsrum - San Greal
Kom och tänka på att jag nog aldrig ätit på Vollmers @Agö är det svårt att få bord där?
 

coclol

Medlem
Kom och tänka på att jag nog aldrig ätit på Vollmers @Agö är det svårt att få bord där?

Det finns bord nästa tisdag, men vill du ha en fredag/lördag eller annan viktig dag som alla hjärtans så får du vara ute i god tid. Nästa lördag med lediga bord verkar vara 20e juli.
 

Agö

Medlem
Det finns bord nästa tisdag, men vill du ha en fredag/lördag eller annan viktig dag som alla hjärtans så får du vara ute i god tid. Nästa lördag med lediga bord verkar vara 20e juli.
Precis. För att vara en tvåstjärnig krog är det oerhört lätt att få bord men det hänger ju förstås ihop med att krogen ändå har generösa öppettider (tisdag-lördag) i en liten stad som Malmö. Tisdag-onsdag i princip alltid ledigt med kort varsel.
 
Toppen