Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Hafermann

Medlem
Nja, inte helt vanliga ombokningsregler. Jag får som sagt ett meddelande när jag loggar in att jag gratis kan omboka resan. Det är ju alltid gratis att omboka en sas award online men jag tolkar det som att texten hade sett likadan ut om det varit billigaste sas go biljetten betald med pengar.

Dessutom så kan jag boka om till i princip vilket datum jag vill, även datum då det inte finns bonustillgänglighet. Så de börjar redan förbereda sig känns det som.

En annan fråga. Egentligen spelar det ingen roll vart vi åker. Om alla platser med alla bolag har fullt till Chicago. Kan vi då be om att få åka till tex new york eller hong Kong i stället?
Uppfattar jag det rätt att du helt utan kostnad kan boka om till datum som inte erbjuder awardplatser?
 

Minna

Medlem
Tyvärr är svaret ja. När det är bokat genom resebyrå så är det till dem du ska vända dig gällande den delsträckan.

Misstänkte nästan det... då måste ju allting verkligen klaffa eftersom det inte är en genomgående flight.

Om man ringer SAS dagarna innan och förklarar vårt upplägg, kan de inte connecta bokningarna på något sätt så att de fattar att bokningarna hör ihop? Jag blir ju hellre ombokad med exempelvis Lufthansa från Stockholm till Tokyo via X än att försöka lösa två separata bokningar samma dag.
 

JensE

Medlem
Kan boka om min resa med Sas plus (A) men då bokas det om till F.
F är inte listad som något som ger poäng.
Någon som har erfarenhet om biljetter bokade i F och att få poäng krediterat som vanligt?
 

BCflyer

Medlem
Jag är bokad i business (D) EWR-CPH 26/4 men jag kan inte se något meddelande om eventuella störningar när jag loggar in.
 

Hafermann

Medlem
Kan boka om min resa med Sas plus (A) men då bokas det om till F.
F är inte listad som något som ger poäng.
Någon som har erfarenhet om biljetter bokade i F och att få poäng krediterat som vanligt?
Det har rapporterats att du kan claima poäng enl originalbokning, men det är inget jag skulle räkna med.
 

fcx

Medlem
Kan boka om min resa med Sas plus (A) men då bokas det om till F.
F är inte listad som något som ger poäng.
Någon som har erfarenhet om biljetter bokade i F och att få poäng krediterat som vanligt?

F är väl interkontineltal plus som award?
 

JensE

Medlem
F är väl interkontineltal plus som award?
upload_2019-4-20_21-5-29.png


I detta fall är det en resa i Europa
 

Gus

Medlem
Uppfattar jag det rätt att du helt utan kostnad kan boka om till datum som inte erbjuder awardplatser?
Jag trodde det men skulle givetvis löpt linan ut! Jag får tex upp tillgänglighet arn-ord den 23 april men när jag ska gå vidare med bokningen får jag upp detta felmeddelande. Sorry för oklarheten från min sida!

Screenshot_20190420-231248_Chrome.jpg
 
Toppen