Senaste nytt

Vad räknas som "familj" hos SAS?

Förtydligande regler utan särbehandling för en specifik typ av familjekonstellation hjälper alla som inte passar i mallen ”statuslös partner/make/maka och 1-3 statuslösa egna barn flygandes i ekonomiklass”.
Alternativet +1 valfri gäst försämrar för alla eftersom ingen längre kan ta med fler ön 1 familjemedlem då. Eller hur menar du att det hjälper någon?

Jag ser hellre att man implementerar ett system där jag resenären själv definierar sin familj, dit man är låst en viss tid, ungefär som Point Sharing.

Men att försämra för alla för att vissa inte passar in låter bara dumt.
 

Tjaeng

Medlem
Alternativet +1 valfri gäst försämrar för alla eftersom ingen längre kan ta med fler ön 1 familjemedlem då. Eller hur menar du att det hjälper någon?

Jag ser hellre att man implementerar ett system där jag resenären själv definierar sin familj, dit man är låst en viss tid, ungefär som Point Sharing.

Men att försämra för alla för att vissa inte passar in låter bara dumt.

Eh.. Läs mitt inlägg igen?

Jag skrev ingenting om +1. Jag påpekade att förtydligade regler som minskar risken för konfusion och godtycke skulle hjälpa alla som inte får en explicit fördel av nuvarande regler. Med andra ord mer eller mindre exakt det du själv föreslår i andra stycket. Scrolla upp i tråden så ser du att jag föreslagit just detta.
 

Tjaeng

Medlem
Man bokar givetvis business för allihop. Det räcker kulturbidragen och flerbarnstilläggen till med råge, jag gör alltid så.

Väl sagt. Och då är ju tiotusenkronorsfrågan varför detta inte även får gälla folk som vill knöla in ett syskon, svärföräldrar, sysslingar, uberchauffören etc i loungen. Svaret är väl att det är en tiotusenkronorsfråga.
 

Canadien

Medlem
Väl sagt. Och då är ju tiotusenkronorsfrågan varför detta inte även får gälla folk som vill knöla in ett syskon, svärföräldrar, sysslingar, uberchauffören etc i loungen. Svaret är väl att det är en tiotusenkronorsfråga.
Precis, om svågern ska med så brukar jag säga åt honom att i kvartalet innan resan dra ned från tolv limpor Prince i månaden till åtta så räcker överskottet till att resa Business.
 

mjulven

Medlem
Läge för lite uppdatering då. Åkte med min syster och föräldrar från T5 ARN. Funkade utmärkt att ta med dom som ensam EBG i Fasttrack och i SAS guld loungen. Sa att jag var där med familjen och ingen ställde någon följdfråga samt fick bra med hjälp. Där gjorde SAS det mycket bra.

Det var även bra med utropet vid boarding som poängterade att EBG hade en förmån med prioboarding, men inte deras statuslösa medresenärer.

Sen sket sig prioboardingen som vanligt på short haul, men det var ju väntat...
 
Toppen