Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

danielhog

Medlem
Ah, det var något nytt (och förvånansvärt tidigt!). Lägg gärna upp en bild på meddelandet så andra kan se det här, hjälper säkert folk.
A594EAB6-EC11-4202-8F53-BE43ABFB738F.jpeg


Tillägg är att det kostar att boka om för mig, således tyvärr inte aktuellt att betala för ombokning förebyggande.
 

Tonton

Medlem
Detta är det härliga med BC. Proaktiv hjälp och råd innan det potentiella helvetet bryter ut.

Sedan ska vi tänka positivt och lära oss så mycket som möjligt av hur SAS hanterar detta. Redan nästa år är det dags igen. Då ska svenska kabinpersonalens avtal omförhandlas, och av vad jag har hört så jobbar svenska kabinföreningen (kommer ej i ihåg det formella namnet just nu...) ganska hårt på detta. Vid förra förhandlingen, då det också blev strejk, så fanns inte SAS Ireland. Det gör dom nu. Vi kan anta att detta det kommer att bli en hetlevrad förhandling med andra ord
 

danielhog

Medlem

Minna

Medlem
Jag skrev innan att jag har bokat en flight till Tokyo just 26 april för 4 pers. Använt två styck 2-4-1 vouchers för hela familjen.

Vi har egentligen tre bokningar med tre bokningsref. Bokningen är inte helt genomgående.

1) ARN - CPH för 4 pers - betald med kreditkort. Avgång 10:55 - 12:05
2) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45
3) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45

När jag loggar in på SAS så står det redan nu att sträckan CPH - Tokyo kan påverkas av en trafikstörning. Detta står inte att läsa om sträckan ARN - CPH. Jag har lagt in flygets uppgifter men det är en resebyråbokning. Kan det vara därför det inte står något om det?

Vet inte riktigt vad jag vill fråga er men blir detta ännu mer komplicerat tror ni? Dels att det inte är en helt genomgående bokning och att första sträckan är köpt online med Travelstart... Hur ska jag lösa detta?
 

Hafermann

Medlem
Jag skrev innan att jag har bokat en flight till Tokyo just 26 april för 4 pers. Använt två styck 2-4-1 vouchers för hela familjen.

Vi har egentligen tre bokningar med tre bokningsref. Bokningen är inte helt genomgående.

1) ARN - CPH för 4 pers - betald med kreditkort. Avgång 10:55 - 12:05
2) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45
3) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45

När jag loggar in på SAS så står det redan nu att sträckan CPH - Tokyo kan påverkas av en trafikstörning. Detta står inte att läsa om sträckan ARN - CPH. Jag har lagt in flygets uppgifter men det är en resebyråbokning. Kan det vara därför det inte står något om det?

Vet inte riktigt vad jag vill fråga er men blir detta ännu mer komplicerat tror ni? Dels att det inte är en helt genomgående bokning och att första sträckan är köpt online med Travelstart... Hur ska jag lösa detta?
Tyvärr är svaret ja. När det är bokat genom resebyrå så är det till dem du ska vända dig gällande den delsträckan.
 
Toppen