Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Fredde_G

Medlem
1F600F8B-16AD-4952-87C2-E4E900852CB5.jpeg

Hotel Altmunchen
 

jerixon

Medlem
Får man access till lounge som Platinum?
Vad serveras? :)

har 3 nätter om någon månad där...

MVH
Det var ett väldigt trevligt hotell trots lite av det sedvanliga konferens stuket, det låg också bra tycker jag nära millenium park och centrum, och tåget tåget från ORD stannar på Washington och sen är den en 10 minuters promenad.
Loungen var öppen på kvällen mellan 18.00-20.00 med kallskuret, små piroger, minisandwichar, gönsaker, och förvånansvärt bra nybakade macarons - bättre än Ladurée! Riktigt bra faktiskt - inte som middag naturligtvis men som lite drinktilltugg innan man äter middag. inga problem att äta sig mätt om man behöver, men inte riktigt avsikten ;) Hyfsat vin, lite sprit och jag tror de hade öl också men jag kollade inte sorter.

Frukosten är rätt standard, bacon, hotell scrambled egg (om man gillar det), korv, tomater, potatis, yogurt, bagel/toast, och så lite "extra" med portionsfruktskålar, fruktjuice shots, granola+yogurth bägare och pastries. Jag tyckte de sa att man kunde ha frukosten i restaurangen också, så kolla det.

Liten lounge, men det var inte mycket folk där, så Platinums verkar vara few and far between, bra utsikt. Kaffet är en Starbucksmaskin som maler och brygger vanligt kaffe, men det var helt ok och inte så blaskigt som vanligt.
 
Toppen