Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

intuition

Medlem
Jag mailade dom nyss och undrade när de tänkte komma in i matchen. Nämnde att de numera är den enda livsmedelskedjan i Sverige som inte tar Amex, för det är de väl? Återkommer om jag får svar.

Funkar AMEX hos Netto?
Nej, Netto tar inte amex. I min lokala netto krashar terminalen om man försöker och kassörskan får krypa in under disken och dra ut strömsladden för att boota om och ta betalt med annat kort.
Lite underhållande, faktiskt
 

bstark

Medlem
Nej, Netto tar inte amex. I min lokala netto krashar terminalen om man försöker och kassörskan får krypa in under disken och dra ut strömsladden för att boota om och ta betalt med annat kort.
Lite underhållande, faktiskt

Två gånger har jag varit med om det, ena gången var en izettle terminal, trodde de alltid funkade med amex.
 

Delayed

Medlem
Jag mailade dom nyss och undrade när de tänkte komma in i matchen. Nämnde att de numera är den enda livsmedelskedjan i Sverige som inte tar Amex, för det är de väl? Återkommer om jag får svar.
Nu fick jag svar och här är de "relevanta" delarna av svaret: "Tack för ditt mail och för intresset i Lidl! I dagsläget tar vi inte emot Amex i våra butiker, men vi kommer självklart att framföra din förfrågan till berörd avdelning som får se över möjligheterna till detta i framtiden."

Jag är inte riktigt så naiv så att jag tror att mitt mail gör någon större skillnad men om halva BC mailar dem med samma önskemål så vem vet. :)
 

Andrew

Medlem
Finns risk att detta är old news men idag lyckades jag för första gången "blippa" Amex på Systembolaget. :)
Har inte provat att blippa på just Systembolaget tidigare, men är inte själva blippen bunden till ett väldigt lågt belopp i Sverige... typ maximalt 250 kronor?
 

Delayed

Medlem
men är inte själva blippen bunden till ett väldigt lågt belopp i Sverige.
Kodlösa småköp fungerar för övrigt även "ibland" vid chipköp. Har ingen aning om exakt vad som styr om kod krävs eller ej. Beloppet är definitivt en faktor. Korttypen antagligen också.
 
Toppen