Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Vad är att inte gilla med dessa reor? Antingen får man en billig resa eller så får man nöja sig med lite gratisspend på kreditkortet. Bokar man korta resor ska man ha maximal otur för att pricka in konkursen när man är outstation och då brukar konkurrerande flygbolag vara schyssta.
 
Vad är att inte gilla med dessa reor? Antingen får man en billig resa eller så får man nöja sig med lite gratisspend på kreditkortet. Bokar man korta resor ska man ha maximal otur för att pricka in konkursen när man är outstation och då brukar konkurrerande flygbolag vara schyssta.

Jag har inget emot dessa reor, bara alla mejl :)
 

011430121

Medlem
Norwegians aktieägare kunde glädjas på torsdagen när värdet nästan ökade med 5%, efter att de senaste dagarna ha åkt lite berg och dalbana, var ner och vände på 37.60 NOK i veckan
DNB Market rekommendera köp, aktien handlades till 39.90 NOK
En viss Brexit efekt kan det även ha varit enligt Bloomberg, eftersom Storbritannien kan komma att till höra EU till och med sluter av oktober.
 

011430121

Medlem
Förra korta vecka var positiv för Norwegian aktien upp ca 6%
Öppningen denna vecka i tisdags ner ca 2%
Bir en spännande vecka med tanke på rapporten som kommer i morgon den 25 april
 
Last edited:

LPC123

Medlem
Hur illa är det egentligen? Man har ju läst och hört att det skulle vara slut för Norsken redan innan jul men dom hänger fortfarande i? Är det lika illa ännu eller blir det slutet snart?
 

Ricci

Medlem
Hur illa är det egentligen? Man har ju läst och hört att det skulle vara slut för Norsken redan innan jul men dom hänger fortfarande i? Är det lika illa ännu eller blir det slutet snart?
Lite kort:
Man var någon vecka ifrån att bankerna tog över bolaget tidigt i vintras men då tog man in 3miljarder i nytt kapital genom en nyemission.
Deras resultat i Q1-2019 tar en stor bit av deras kapital vilket gör de måste få in mer pengar de närmaste 1-2 kvartalen annars står bankerna där igen och knackar på Kjos dörr.
Först och främst måste man sluta läcka pengar och tjäna pengar i driften.
Jag tror också att Kjos kommer presentera ett nytt besparingsprogram inkl utökad försäljning av deras innehav av flygplan.
Jag tror också att fler baser kan läggas ner typ den i Sydamerika.
 
Toppen