Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

palmen

Moderator
Ang Willys, vet vi om detta även slår på Hemköp?
Jag provade på min lokala Hemköp och AMEX fungerade inte.

EK
Nej det är skilda bolag i detta. Alla hemköpsbutiker som ägs av Hemköp tar Amex, de som ägs av handlare så är det handlaren själv som bestämmer. Så har det varit i ca 5 år nu, så om din hemköpsbutik inte tar amex, ta det med ägaren av butiken då han/hon måste ta beslutet att skaffa amex.
 
Så många är det väl inte? Min erfarenhet är att ytterst få ica-handlare valt bort amex. Kan bara minnas en enda gång jag råkat ut för det, på ICA i Lofsdalen.
Ja så kanske det är, 1 av de 3 jag provat har inte tagit AMEX. Rent tekniskt är det väll inget man aktivt väljer bort som handlare utan snarare inte skaffar då det är ett tilläggsavtal?
 

GOTBound

Medlem
Nej det är skilda bolag i detta. Alla hemköpsbutiker som ägs av Hemköp tar Amex, de som ägs av handlare så är det handlaren själv som bestämmer. Så har det varit i ca 5 år nu, så om din hemköpsbutik inte tar amex, ta det med ägaren av butiken då han/hon måste ta beslutet att skaffa amex.

Tack för ett informativt svar, jag skall ta en dialog med handlaren.

EK
 

lemi

Medlem
Jag tycker överlag att AmEx fungerar på de större ställena nuförtiden. Visst, det finns några kvar men det har blivit betydligt bättre den senaste tiden.
 
Toppen